9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    marcomarum

Harde schijf + RAM uitbreiden MacBook Pro Mid 2009

Hallo,

Ik wil graag de harde schijf en het RAM geheugen uitbreiden in mijn MacBook Pro Mid 2009..

Iemand enig idee wat de beste producten zijn en waar ik die online kan kopen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Geheugen: 2x4GB.
    Hybride harde schijf: 750 GB + 8GB Flash.

Bijdrager
    Soulshaker

Als opslag belangrijker is als snelheid kan je ook de WD met 1TB kopen.

Die kost ook een pak minder dan de 750GB Momentus XT

Bijdrager
    iMarvin

Beste Marcomarum,

Voordat je begint met upgraden, kan het handig zijn alles op een rijtje te zetten m.b.t. het “doel” dat je wilt bereiken.
    Het RAM geheugen wil je (neem ik aan) uitbreiden om zwaardere programma’s ook vloeiend te kunnen laten draaien. Voor jouw type MacBook is 8GB maximaal, dus (afhankelijk wat je momenteel geïnstalleerd en nodig hebt) kun je 2x2GB (4GB) of 2x4GB (8GB) installeren. Let er op dat je DDR3 1066MHz geheugen neemt, dit is compatible met jouw type MacBook.

Voor de harde schijf geldt: wil je voor (veel) opslag, snelheid of een combinatie gaan? Normale HDD’s gaan op laptopformaat al tot 1.000 of 1.500GB. Daar kun je wel even mee vooruit lijkt me. Dit is echter niet de snelste manier van data-opslag.
    Je kunt ook kiezen om een SSD te nemen. Deze zijn véél sneller dan normale HDD’s, maar helaas ook een stuk prijziger. Een 256GB SSD kost al snel richting de €200.
    Je kunt ook de Seagate Momentus XT nemen; dit is een normale HDD met een kleine Flash-opslag (Flash = SSD) van 4GB of 8GB. Programma’s die je veel gebruikt worden automatisch op dit Flash-geheugen gezet, zodat deze snel opstarten en de indruk gewekt wordt alsof je een SSD geïnstalleerd hebt. De Momentus XT schijven zijn een combinatie tussen de goedkope en grote opslag van een normale HDD en de snelheid van een SSD.

Links:

SSD

Momentus XT

Harde schijven

RAM

Bijdrager
    Soulshaker

De XT past zich aan aan de gebruiker.
    Het SSD geheugen kan je als een 8GB grote cache zien .

Je merkt die extra snelheid pas als je bepaalde programma’s of bestanden vaak gebruikt.

Bijdrager
    applefreakz

Ik heb een macbook pro midden 2009 en deze recent naar tevredenheid geupgrade met een SSD schijf, ik heb gekozen voor een OCZ Vertex 4 128GB Ram is gewoon 4GB en moet zeggen dat ik daar meer dan voldoende aan heb. Gebruik oa: photoshop, Adobe Lightroom, Imovie, Iphoto, enz

Superdrive eruit gegooit en een HDD caddy (http://hddcaddy.nl/) erin gezet met de originele harddisk.

Ben super tevreden, gaat als een speer!

Bijdrager
    marcomarum

Hartelijk dank heren! Ik denk dat ik ga voor zo’n HDD met kleine flash opslag, en 8GB RAM..
    Maar wat zijn de beste merken? En kan ik beter 1x 8GB of 2x 4GB RAM doen?

Bijdrager
    marcomarum

Ik wil trouwens een combinatie van snel met veel geheugen, wat is dan de beste optie?

Bijdrager
    Soulshaker

2x4GB ram is het beste . Hoger gaat niet
    Dit word ondersteund , wat bij die 8gb module niet 100% zeker is

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.