7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Harde schijf raar geluid..

Ik heb laatst mijn tas laten vallen waar mijn macbook inzat (heel erg ik weet het!! :cry: :cry: :cry: ) en sindsdien als ik de computer opstart of uit sluimerstand komt maakt mijn hardeschijf een raar geluid (of de cd lezer). Het klinkt alsof een cd uit je mac gaat. Kan die klap dat veroorzaakt hebben?

Ook viel mijn macbook in eens uit en reageerde niet meer. Het beeld was zwart en toen ik een paar keer een toets in drukte en de power button werd het scherm zwart opgelicht. Hij deed niks meer dus heb ik hem met de powerbutton lang in gedrukt uit gedaan.

Moet ik hem laten repareren? Of moet ik het zelf uitzoeken ofzo? Iemand een idee wat ik moet doen??

Bijdrager
    macpro

Dat is behoorlijk vervelend.
    Wat je kunt doen is de Apple Hardware Test draaien. Die is bij je Mac geleverd en kan een beeld geven van hoe de hardware er bij staat.
    Je kunt ook contact opnemen met je verzekeringsagent. Mogelijk wordt eventuele schade gedekt door je eigen verzekering.

Bijdrager
    Dagaloni

hardware test heb ik wel eens van gehoord maar hoe doe je dat?

Bijdrager
    jabesse

Opstarten met meegeleverde disk erin, en de ‘d’ ingedrukt houden.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan hem nu wel los laten hoor :P

Bijdrager
    bhaenraets

Heb je al een backupje gemaakt? Dit is een mooi moment… Er zijn immers twee soorten mensen: zij die pas een gecrashte harde schijf hebben gehad, en zij die er binnenkort een gaan krijgen!

Bijdrager
    Dagaloni

Ik maak al bijna een half jaar back-ups;)

Maar het bleek dus mijn CD Lezer te zijn. Ik stopte de cd erin die bij m’n macbook werd geleverd en ik hoorde het geluid niet meer. Ook niet toen de CD eruit was. :D:D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.