24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    phoebe

harde schijf overzetten van pc naar mac

hoi hoi
    ik heb sinds kort m’n eigen mac :) maar ik heb ook nog een pc staan.

op mijn pc zit een harde schijf van 250 GB en die heet Maxtor 6L250R0

ik heb een powermac G4, en er zitten al 2 harde schijven in, nl;
    maxtor 51024U2, 10 gb
    en st360021 A en die is 60 gb.

Kan ik de harde schijf van mijn pc gewoon in mijn mac zetten?
    En moet ik dan nog wat installeren o.i.d.?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Slecht

Genoeg ruimte op je nieuwe/pc schijf gelukkig :P

Moet in principe geen probleem zijn lijkt mij maar hoe is die schijf geformateerd?

Bijdrager
    phoebe

Hoe bedoel je geformateerd?
    Als ik die schijf in m’n mac stop moet ik hem toch gewoon ff formateren en dan doet ie het dan toch?

Bijdrager
    jeroenimo

phoebe, ja hoor, je bent wel alles kwijt wat er op staat.

Start schijfhulp en kies je nieuwe HD kies daarna voor wissen.

Bijdrager
    jeroenimo

het enige wat ik hoop voor je is dat alle 250 gb’s herkend worden, dit hangt van de IDE controller af. Mocht het nou zijn dat ie maar 128 gb ziet dan moet je een andere ide controiler kopen en in je PowerMac G4 zetten:-(

Bijdrager
    phoebe

oke heel erg bedankt!
    Dat ik alles kwijt ben had ik wel verwacht. Dat is vaak zo.
    dan zeg ik hierbij: Doei PC!:evil:

Bijdrager
    phoebe
    ”jeroenimo”

het enige wat ik hoop voor je is dat alle 250 gb’s herkend worden, dit hangt van de IDE controller af. Mocht het nou zijn dat ie maar 128 gb ziet dan moet je een andere ide controiler kopen en in je PowerMac G4 zetten:-(

hmm laten we hopen dat die dan 250 GB herkent.

haha heb ik trouwens een mac gekocht, ga ik stage lopen via school, hebben ze daar alleen maar pc’s.
    ” omdat het zo makkelijk is” uh wat is er moeilijk aan een mac !?
    (ik doe de opleiding grafisch vormgeven)

Bijdrager
    Renzs

Vanaf de Powermac Quicksilver 2002 kan je grote hdd’s in de PM4 zetten.

Bijdrager
    Nikita
    ”Brick”

Vanaf de Powermac Quicksilver 2 kan je grote hdd’s in de PM4 zetten.

Oftewel vanaf de 800 MHz uitvoering, en die zien er zo uit:

Trouwens, OSX kan je schijf uit de computer standaard in elk geval ook wel lezen. Hangt af van hoe ‘ie nu geformatteerd is. FAT32 kan worden gelezen en beschreven en NTFS kan alleen worden gelezen.

En welk stagebedrijf heb je verder precies? 8)

Bijdrager
    phoebe

Oh, ik heb NTFS.

m’n stagebedrijf heet GO Grafisch Ontwerpen, in Den Haag. Begin er in januari :) m’n eerste stage ^_^

Bijdrager
    Nikita

Oh gaaf! Ga je ze ook proberen over te schakelen naar OSX?:wink:
    Maar even ontopic blijven… Welke PM heb je precies? Het zou een beetje zonde zijn als je hardeschijf maar voor de helft herkend wordt… Een andere mogelijkheid is om een externe FireWire kast te kopen en daar je hardeschijf in te plaatsen als ‘ie niet volledig herkend wordt. Dan heb je geen last meer van die X Gig-beperking. USB is niet echt een optie aangezien geen enkele Power Mac G4 standaard USB 2.0 heeft…

Bijdrager
    phoebe
    ”Nikita”

Welke PM heb je precies?

uh, zo handig ben ik nog niet met m’n mac ^^ maar um dit is misschien iets? :
    power pc G4 ( 2.8 )
    400 MHz (dat is geen 800 zoals je eerder noemde..)

heb hem overgekocht van m’n neef:) maar werkt goed. photoshop, illu en ind in cs2:)

Bijdrager
    Nikita

Appeltje –> Over deze Mac –> Meer Info…

Daar kan je alles vinden. Ben je d’r trouwens ook al achter dat je programma’s niet afsluit door op het rode bolletje te klikken? :P

Bijdrager
    phoebe

echt waar :innocent:

maar die info had ik al gevonden:P
    maar je wilt al die gegevens dus. OK.

Hardwareoverzicht:

Computernaam: Power Mac G4 (AGP-video)
    Computermodel: PowerMac3,1
    Processortype: PowerPC G4 ( 2.8 )
    Aantal processors: 1
    Processorsnelheid: 400 MHz
    L2-cache (per processor): 1 MB
    Geheugen: 960 MB
    Bussnelheid: 100 MHz
    Opstart-ROM-versie: 4.2.8f1

zo nu happy:P ken die het aan die harde schijf denk je?

en ik weet nog niet of ik ze ga overhalen naar OSX ^_^ ligt er helemaal aan hoe het daarzo gaat. Vast wel ok.

Bijdrager
    Nikita

Hm.. Wel lekker veel geheugen d’r in. Maar die versie ondersteund dus geen hardeschijven groter dan 128 gig. Dan misschien toch maar een extern FW kastje, of een USB kastje met een PCI USB 2.0 kaart.

Bijdrager
    phoebe

oke nou heel erg bedankt:) weet ik dat ook weer :)
    ik houd je wel op de hoogte als ik m’n FW kastje hebt gekocht :mrgreen:

Bijdrager
    jeroenimo

FireWire kastje is wel de snelste en goedkoopste oplossing idd.
    Sterker nog ik weet niet hoe snel die interne schijven zijn maar misschien is het zelfs wel een goed idee om vanaf de firewire schijf op te starten omdat dat hoogstwaarschijnlijk een 7200 toeren schijf is.

Maar effe offtopic, wat ga je doen met die oude (nog steeds heel goede hoor) Mac ?

De G4 is is weliswaar niet een snelle maar met wat ram( wat er wel in zit zie ik) er in wil ie best wel vooruit maar reken er maar niet op dat ie erg snel is, vergelijk em met een 1.2 ghz Pentium III. en da’s volgens de huidige standaard l a n g z a a m. Voor web browsen mailen en een licht spelletje geen enkel probleem hoor, maar ik denk dat je met je “oude” PC een stuk sneller kan …

Dat neemt niet weg dat je er wel het superieure OSX op kan draaien en daar is ook wat voor te zeggen.

Succes met je nieuwe Mac..

Bijdrager
    smoothly

Ik durf het bijna niet te vragen maar mag ik toch zo brutaal zijn om te vragen wat je ervoor hebt betaald?:o

Bijdrager
    Evil_Koekje

Als ik even mag storen (ik hoop niet dat je boos wordt Phoebe:P ), ik heb diezelfde Maxtor HD , en ik ben van plan binnen nu en een paar maanden een iMac aan te schaffen. Kan ‘ie daar ook in (naast de standaard schijf uiteraard)?

Bijdrager
    vogel

Als het je lukt om een iMac open te krijgen…

Bijdrager
    Nikita

De iMac kan toch maar één hardeschijf herbergen? Daarnaast zit er in de iMac (de huidige generatie in elk geval) een S-ATA hardeschijf een geen IDE schijf.

Bijdrager
    mac lover

daar zijn toch apparte kabels voor te krijgen?? dan denkt je mac dat je een naamloze s-ata hdd erin hebt gestopt en ondertussen heet dat toch echt wel ata!!

Bijdrager
    phoebe
    ”jeroenimo”

Maar effe offtopic, wat ga je doen met die oude (nog steeds heel goede hoor) Mac ?

ik gebruik hem voor programma’s zoals Photoshop, Illustrator en Indesign, daaarnaast beetje internet.
    Maar ik vind dat hij het prima doet :)

”smoothly”

Ik durf het bijna niet te vragen maar mag ik toch zo brutaal zijn om te vragen wat je ervoor hebt betaald?

hoeveel denk je dan dat ik hiervoor had moeten betalen :| :?

Moderator
    unSOUND
    ”mac

daar zijn toch apparte kabels voor te krijgen?? dan denkt je mac dat je een naamloze s-ata hdd erin hebt gestopt en ondertussen heet dat toch echt wel ata!!

Ooit gedacht aan het feit dat ATA trager is ? Heb je een snelle machine, ga je er een trage schijf in stoppen zeker…

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.