8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bart Dekker

Harde schijf op AirPort

Hallo iedereen ik heb een brandende vraag. Sinds gisteren heb ik de air port in gebruik en hij werkt super. Het probleem is echter dat ik mijn harde schijf niet aan de praat krijg via de air port. Als ik naar het configuratieprogramma van air port ga zie ik dat de harde schijf juist is aangesloten en werkt. Ik zie hem echter niet in de finder verschijnen of op een windows computer onder deze computer. Weet iemand wat het probleem is en wat ik eraan moet doen?
    bij voorbaat dank,

Bart Dekker

Moderator
    Rivanov

AirPort Extreme of AirPort Express? Express ondersteund namelijk geen hardeschijf.

Bijdrager
    julesp

Als hij in het configuratie programma ziet dat ‘ie werkt, dan zal het wel een Extreme zijn, bij de express kan je helemaal niet in het ‘schijf’ gedeelte komen.

Heb je de schijf wel in ‘Mac OS Uitgebreid (journaled)’ geformatteerd (met schijfhulpprogramma)

Bijdrager
    iwarring

hoe heb je de rechten op de schijf ingesteld?

Moderator
    Rivanov
    ”julesp”

Als hij in het configuratie programma ziet dat ‘ie werkt, dan zal het wel een Extreme zijn, bij de express kan je helemaal niet in het ‘schijf’ gedeelte komen.

Heb je de schijf wel in ‘Mac OS Uitgebreid (journaled)’ geformatteerd (met schijfhulpprogramma)

:innocent:

Bijdrager
    Bart Dekker

dankje

ik zal eerst even proberen of het met een formatering en verandering van de bestandsextensie lukt. p.s. het gaat over een extreme

Bijdrager
    macje83

Hallo,

zie ook: http://support.apple.com/kb/HT2426 (AirPort Extreme (802.11n): USB storage device supported formats and protocols)

The AirPort Extreme (802.11n) supports USB storage devices that have a block size of 512 bytes, and are formatted as Mac OS Extended (HFS-plus), FAT16, or FAT32. Not all USB storage devices use a block size of 512 bytes.

The AirPort Extreme (802.11n) shares storage devices based on the format used to initialize the storage device. For example, if HFS-plus formatting was used, AFP and SMB/CIFS protocols are used to share the device on the network. If FAT16 or FAT32 was used, SMB/CIFS protocols are used.

The AirPort Extreme (802.11n) works with disks that have a single partition and are not software RAID volumes (no more than one volume per physical disk). If the disk is a self-contained RAID that presents itself to a computer as a single volume requiring no software support, then it is supported.

Note: Use AirPort Disk Utility to discover and mount AirPort Extreme-based volumes over the network.
    How many USB 2.0 hard drives and printers can be connected?

The USB 2.0 specification states you can use up to 127 USB devices. One of those “devices” is the USB port itself, so you could potentially add an additional 126 devices to the AirPort Extreme (802.11n) Base Station.

These devices must follow the USB 2.0 power specification. For more information, see (http://www.usb.org/developers/docs/).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.