9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

harde schijf niet herkend in PowerMac G5, wel in Macbookpro

Hoi ik heb twee externe HD (Lacie en Iomega), werkte allemaal prima op powermac G5 en macbookpro.

Tot op heden, – beide schijven worden niet herkend (ook niet in schijfhulpprogramma) op mijn Powermac maar nog wel op macbookpro,
    iemand een idee hoe dat zou kunnen en wat te doen?

Bijdrager
    Haike

Dan is er iets veranderd op/aan je G5. Heb je met diezelfde “schijfhulpprogramma” ook je bevoegdheden herstelt op de G5?

Bijdrager
    Soulshaker

hoe zijn die schijven geformatteerd ?
    Exfat ? dat herkent de powermac niet
    Exfat is er sinds snow leopard

Dat kan het probleem zijn

Bijdrager
    diendea

nee heb niets veranderd, geen bevoegdheid herstelt, de schijven zijn HFS + geformatteerd.
    Wat ik de laatste tijd wel vaker doe, is het materiaal van de schijven in de prullenbak veilig legen,
    misschien dat dat problemen geeft? Maar een andere HD (die nooit veilig is geleegd) ziet die ook niet meer,

hij lijkt eerder of er een instelling/script of wat dan ook de boel veranderd heeft??

Op de macbookpro en de powermac staat Leopard trouwens

Bijdrager
    Haike

Kennelijk heeft de G5 geen bevoegdheden meer om die schijven te mogen lezen. Hang ze aan je MBP, selecteer een schijf, ga naar “archief” klik daar “toon info” aan, en kijk wat daar onderin dat venster staat wat betreft de bevoegdheden.

Bijdrager
    diendea

ik heb bevoegdheden open gezet maar het probleem blijft. Ja en dan?

Bijdrager
    Haike

En dan?? sorry hoor, maar ik ben ook niet alwetend. Als je de G5 opstart van DVD ziet hij de schijven dan wel?

Bijdrager
    diendea

Ja dat snap ik dat je niet alles weet, zo was ‘en dan’ ook niet bedoelt, maar ik ga het eens proberen met de schijf!

Bijdrager
    Haike

Mooi! En wat levert dat wel/niet op?:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.