5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wimsalabim

Harde schijf met sata 3.0

Hallo,

Ik heb een Imac (early 2008) die voortdurend bevriest. Na de topics te hebben doorlopen smartutil gedraaid en deze geeft aan 18 reallocated sectors en 1 pendingbad sector. Hij failed dus voor de test. Nieuwe installatie helpt ook niet dus dan maar een nieuwe schijf. Nou wil ik een WD caviar aanschaffen maar er is verschil tussen SATA 3.0 en 6.0. Als ik het goed begrijp is 3.0 de Sata 2 en 6.0 de sata 3 en is deze (sata 3) downwards compatible. Alleen heb je dan de maximale snelheid van 3.0. Klopt dit. Het is een beetje sneu als ik een 6.0 bestel en deze draait dan niet.

Dit is de SATA informatie van systeemprofiel.

Alvast bedankt voor het beantwoorden

Wim

Bijdrager
    LighScan

Het klopt volledig: SATA3 is gewoon compatibel met SATA1 en SATA2.

6.0 en SATA6 bestaat niet, al durven ze wel is SATA600 te zeggen, waarmee ze dan de snelheid bedoelen (600 mbps).

Bijdrager
    SunKeeper

Werkt gewoon: die schijf schakelt vanzelf naar 3.0-modus (achter de schermen, daar merk je niets van)

Ik heb hier ook WD Caviars in een PC zitten (PC of Mac maakt qua hardware weinig verschil) en werkt prima. SATA is universeel.

Bijdrager
    wimsalabim

oke, bedankt voor de reactie. Dan ga ik maar bestellen.:lol:

Bijdrager
    1984
    wimsalabim op 02 januari 2012

Nou wil ik een WD caviar aanschaffen maar er is verschil tussen SATA 3.0 en 6.0.

SATA II (dat is 3Gbit/s).SATA III (dat is 6Gbit/s)

LighScan op 02 januari 2012

SATA6 bestaat niet, .

Maar zo vreemd is het niet dat de TS het SATA6 noemt .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.