13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    migel

harde schijf met een vreemde aansluiting

lollll

Bijdrager
    jspr

[size=9:0e5edb0f7e]Je koopt iets zonder te weten of het past?[/size:0e5edb0f7e]

Succes:)

Bijdrager
    Fostar82

Is misschien handig als je er ff bij verteld wat voor merk en type het is…

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Esquare

En heeft jouw G4 een SATA-controller? Blijkbaar niet.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    sypie

Volgens mij kun je goedkoper uit zijn door deze schijf weer terug te brengen en om te ruilen voor een IDE geval. De Huidige computers worden uitgerust met SATA. De oudere computers nog met een brede aansluiting (ter herkennen aan een stuk of 40 pennetjes) Dat zijn de IDE schijven. Veel plezier er mee..

Geblokkeerd
    Carp

Je moet een ATA schijf hebben, geen SATA.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    apenstaartje

Denk er ook even aan dat je waarschijnlijk geen hele grote hds in die mac kan stoppen..
    Weet zo gauw niet tot hoeveel GB ondersteund wordt, maar dat zou best eens van 120 of 180 GB kunnen zijn.

Bijdrager
    sypie
    ”migel”

ja maar de verpaking is open

Morgen proberen om te ruilen, gaat dat niet dan leg je die schijf in de kast totdat je straks een keer opwaardeert naar een Macpro, dan kun je die schijf wel weer gebruiken;-)

Bijdrager
    Nikita
    ”KingCarp”

Je moet een ATA schijf hebben, geen SATA.

Oftewel IDE, maar dan zit je met die G4 / 400 met de beperking van maximaal 128 GB per schijf. Kan een nadeel zijn… Overigens zie ik het niet zo in om een echt grote schijf in zo’n oude computer te plaatsen, lijkt me wat overkill voor wat je er nog mee kan doen.

Oh, verpakking is open, is meestal niet zo’n probleem bij de meeste winkels. Als de verpakking maar weer netjes dichtmaakt. Waar heb je ‘m gekocht?

Bijdrager
    tonie

Je kan nog altijd een extern doosje kopen waar je het instopt en aansluit via firewire of usb (wel 2.0). Dan heb je ook geen problemen met de controller van de mac.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.