6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    marrty

harde schijf MBP vraagje

hallo allemaal,
    heb net een MBP gekocht, niet het nieuwste model maar de vooloper die dus aardig in prijs was gezakt:-)

Nu vroeg ik me af: ik hoor soms een soort klein ‘tikje’ (klinkt als een klakje met je tong) uit het binnenste van mijn MBP. Dit hoorde ik nooit met mijn iBook. Enig idee wat dit kan zijn???

Bijdrager
    macqintosh

Kan van alles zijn, de harde schijf zit links van de touchpad dus probeer de klik te localiseren. de klik kan ook nog uit de speakers komen.

Bijdrager
    marrty

ik hoor het klikje vooral als er veel tegelijk draait. alles werkt naar behoren overigens. het komt idd links van het trackpad.

Bijdrager
    Barabas2005

Het hoeft niets te betekenen. De Seagate in mijn iMac klikt ook wat meer dan andere harddisks, maar doet het na een aantal jaar nog prima (zat eerst in een Windows computer).

Het kleine schijfje in mijn Imagetank maakt ook veel kabaal, de Fujitsu in mijn nieuwe MacBook Pro is echter geheel geruisloos.

Ik geloof dat veel mensen een klik-fobie hebben gekregen na het click-of-death schandaal van de vroegere Zip drives :wink: .

Bijdrager
    marrty

OK dus niemand denkt dat mijn harde schijf op het punt staat het te begeven?

Bijdrager
    deSpaanseRente

Ik heb ook een MacBook Pro 15,4 inch, C2D, 2,16 Ghz; en heb net datzelfde tikkende geluid; maar ik heb ‘m nu al van eind februari en hij werkt nog steeds perfect, dus ik ga er wat van uit dat het nogal harde schijf-merk gerelateerd en niet kwaad kan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.