6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    O.D.Smolik

Harde schijf is op geen enkele manier te erasen.

Ik kan mijn interne harde schijf van de iBook op geen enkele manier erasen.
    Opstarten vanaf de cd-rom en dan met disk utility erasen luklt niet, omdat de partitie waar OS X opstaat niet kan mounten, hij blijft grijs.

Vervolgens heb ik OS X op mijn iPod gezet, om zo via OS X op me iPod de interne schijf van me iBook te erasen. Dat mocht ook niet baten.
    Ik heb ook Diskwarrior geprobeerd, hij ziet de interne schijf nog wel en ik kan hem in preview mode ook nog bestanden vanaf halen. Maar als ik de interne schijf met Diskwarrior rebuild doet geeft ie een fout aan.

Dus kortom ik wil gewoon mijn interne schijf erasen, om watvoor manier dan ook.
    Alle data heb ik al gebackuped.

EDIT: De interne schijf start nog wel op, maar hij komt dan in een inlogscherm van darwin.
    Daar heb je de mogelijkheid, om met je username en password in te loggen. Wat mij niet lukt,
    terwijl de username en password wel kloppen.

Bijdrager
    Sad

Heb je nog garantie? Want dit klinkt als een harde schijf die niet meer wil.

Bijdrager
    O.D.Smolik

Helaas geen garantie meer, de iBook is bijna 2 jaar jong.
    Maar als ik de schijf wel kan zien, dan is hij toch niet kapot.
    Ik wil hem gewoon geformateerd, erasen hoe je ook schrijft:P

Update: De interne schijf start nog wel op, maar hij komt dan in een inlogscherm van darwin.
    Daar heb je de mogelijkheid, om met je username en password in te loggen. Wat mij niet lukt,
    terwijl de username en password wel kloppen.

Bijdrager
    Sad

Opstarten van OSX installatie CD en daar met de disk utility kiezen om hem te partitioneren. Selecteer links je harde schijf en kies voor 1 partitie (of meer als je er meer wil) en klik op de “partition” knop.

Dan wordt hij geheel gewist. Je zal dus je hele harde schijf wissen en niet slechts 1 partitie. Maak dus backups als je nog belangrijke data hebt.

Als dit niet lukt omdat één van de knoppen grijs is, dan is er echt iets mis met de schijf waardoor je systeem denkt dat er niet op geschreven kan worden, of dat het een read-only partitie is.

Dan kan je ook nog proberen om hem een tijdje uit te zetten (batterij uit de iBook en geen stroom er op). Misschien helpt dat.

Bijdrager
    O.D.Smolik

Zal het met OS 9 makkelijker gaan met erasen dan OS X?

Bijdrager
    Torz

Kun je proberen, opstarten vanaf originele 9 schijf met c ingedrukt en dan diskutility. Anders kun je nog proberen met behulp van een tweede mac en een firewire kabel, deze opstarten met T ingedrukt en vanaf de tweede mac proberen te formateren. Als je over een extern firewire of usb kastje voor notebook schijven zou beschikken.kun je hem daar in stoppen en zou je de schijf ook kunnen proberen te formateren met behulp van een PC en vervolgens weer terugzetten en met behulp van de originele schijf en diskutility weer Mac formateren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.