6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RobApple

Harde schijf intern niet zichtbaar op scherm

Ik heb een PowerMac G5/2.0 GHz dual-core met Western Digital 250 GB harde schijf. De harde schijf staat echter niet meer op mijn scherm. Ik heb de schijf in een andere PowerMac G5 gedaan, daarin werkte deze schijf ook niet. Wie kan mij verder op weg helpen? Ben niet erg technisch.

Bijdrager
    Leander

Rob,
    Even bij de Findervoorkeuren > Algemeen > “Toon deze onderdelen op bureaublad’ > Harde schijven aanvinken

Staat deze al aangevinkt dan is er mischien wat met je schijf aan de hand. Start schijfhulpprogramma op (te vinden in Programmamap > Hulpprogramma’s. klik links je schijf aan en controleer deze (microscoop-icoontje).

Succes

Bijdrager
    RobApple

Dat helpt niets. De schijf is en blijft niet zichtbaar, ook niet in schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    D-Smiley

Als je G5 de HD in systeemprofiel ook niet herkent.
    Dan is er weinig aan te redden.

Als hij hem wel herkent zit het in de schijf zelf en dus defect.

Je kan dan kijken of je voeding nog wel goed is die van de HD.

Anders ben ik bang dat hij kapot is.

Zelf test ik ze wel eens om ze in een externe usb2 behuizing te doen en dan aansluiten.

Bijdrager
    D-Smiley

Of is dat je systeemschijf die het wel doet, maar niet zichtbaar is?

Dan is het nl iets anders.

Bijdrager
    RobApple

Het is de harde schijf, waar ook het systeem Mac OSX 10.4.5 op staat. Ik heb het geprobeerd met herstel DVD, maar dan ziet de G5 de harde schijf ook niet. Ik vrees dat de schijf kapot is. Ga vandaag met de schijf naar Apple Centre, nadat ik Apple heb gebeld. Er zit garantie op. Het is een WD2500JS/250 GB van 18 september 2005. Heb een case-nummer. Er stonden verder geen gegevens op. Bedankt voor de reacties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.