7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Teekitiezie

Harde schijf ineens leeg ?

Ik heb een Lacie 500gb schijf verdeeld in 2 partities 350gb FAT32 (voor data) en 150gb hfs+ (voor time machine).
    Ik trok mijn usb kabel er zomaar uit omda er vanalles niet meer reageerde + 6sec lang de powerknop ingedrukt om mbp af te sluiten.
    Nu blijkt dat al mijn data van de harde schijf verdwenen is !!!
    (Fat32 is zo goed als leeg, hfs+ krijg ik niet eens gemount + schijfherstel mislukt)

De FAT32 partitie zou ik graag de data van terug hebben, de HFS+ kan mij minder schelen.

Ik heb al windows de schijf laten nakijken, schijfhulpprogramma geeft altijd ong hetzelfde en blijft maar controleren, en een demo van data rescue II vindt ook al niets :-s

Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    brandfles

Misschien had je ook beter een vraag kunnen plaatsen toen je het eerste probleem had (dat het niet reageerde) i.p.v. de stekker eruit te trekken, volgens mij is het ook niet zo goed om zomaar de usb-stekker eruit te trekken. Maar daar heb je nu ook niet zo veel meer aan.

Bijdrager
    peter brugman

Je kan proberen om je schijf aan een PC te hangen en EasyRecovery te draaien.

Ik heb ooit op die manier veel foto┬┤s en muziek terug kunnen hale.

Succes!

Bijdrager
    WimVriend

Onder Windows heb ik wel bestanden teruggehaald met een Knoppix live cd. Opstarten vanaf de cd, harde schijf mounten, en dan naar de bestanden zoeken. Ik weet alleen niet hoe Knoppix met HFS omgaat. Het is het proberen waard, het kan je hoogstens 1 cd kosten, Knoppix is gratis.
    Veel succes

Bijdrager
    MacbookTo

Brandfles, maar wat moet je dan in zo’n geval doen? Mijn Mac Pro liep een keer vast. Niets reageerde. Forceer stop. Niets, nope, nothing. Je zou dit trouwens ook kunnen hebben met een stop die eruit vliegt. Dat gebeurt in elk huishouden wel een keer. Ik heb toen de Mac volkomen vast zat ook de powerknop in moeten drukken, met als gevolg dat ik de films die op de externe schijf stonden niet meer kon openen. Dit heb ik ook met een interne derde schijf gehad. Schijf moeten wissen en toen werkte hij weer.
    Ik zou graag de oplossing willen weten.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Je ging partitioneren toen je data op de schijf stond?

Bijdrager
    Teekitiezie

Neenee, de schijf was al gepartitioneerd, met op elke partitie data.
    Het kan ook zijn dat de schijf draaide en in de usb-poort stak als ik mijn powerknop ingedrukt hield..
    Ik vermoed toch dat het daardoor komt er nu zogezegd niets meer op mijn schijf staat.
    Hij herkent nog wel 2 aparte partities.

Nu ben ik met een *ahum* betalende versie van Data Rescue II aan het scannen, maar dit gaat nog een dikke 10uur duren.
    Alst dit ook mislukt, ga ik eens Easyrecovery proberen.

Bedankt voor de reacties alvast

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.