6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    chrisis

harde schijf inbouwen/verwisselen Imac DV

Ik heb van een kennis een Imac DV gekregen waar de harde schijf niet meer op het bureaublad te zien is en alleen opstart met de installatieschijf. Als de Imac opstart hoor je dat de harde schijf “aanloopt” en vervolgens niets meer doet. Ik heb alle toetscombinaties gebruikt (bureaublad opbouwen, Pram etc…) en niets lukt. Nu wil ik kijken of de harde schijf verwisselen voor een andere of in ieder geval de Imac opnen om te kijken of r iets scheelt en ik ben al begonnen met losschroeven maar het blijkt dat het niet zo eenvoudig is als bij een “grote” mac. Wie weet raad?[/b]

Bijdrager
    Deskman

Het is al eerder aan de orde geweest… Kijk op http://www.macworld.com/2001/10/bc/howtoimac/ voor een handleiding. Je HD kan natuurlijk stuk zijn. Als er geen belangrijke data op staat dan zou je eerst vanaf je opstartCD kunnen proberen de boel te herformatteren. Als dat niet lukt kun je nog altijd een nieuwe HD er in schroeven…

Succes ermee!

Bijdrager
    chrisis

Ja, ik had al gezien dat het al eerder besproken was, alleen is het zo dat die handleiding op macworld voor een andere imac is. De mijne (Imac DV) zit absoluut anders in elkaar. Ik heb trouwens al proberen te formateren maar de harde schijf is gewoon verdwenen en dus ook “dood”, denk ik.

Bijdrager
    Deskman

Wel genoeg naar beneden gescrolled?? Er staan namelijk twee modellen in beschreven. Halverwege gaat het over de “1: Slot-Loading iMacs”

Bijdrager
    stoef

onde aan de pagina sttat het voorbeeld van de slotloader (mac met sleuf)

je kunt ook bij macfan kijken want die hebben het ook laten zien in hun blad

maar het is heel simpel.

leg je mac op een handdoek oid (bed kan ook) op z’n beeldbuis.

draai de schroefen aan de onderkant / achterzijde uit de mac en als je dat hebt gedaan kun je de kap er zo afhalen.

als het goed is moet je ook het alu beschermgedeelte verwijderen en zo kun je bij de harddisk.

als je naar een pc-boer gaat en je haalt een gewone hd (5400 of 7200 rpm) dan kun je die er gewoon bij in drukken.

ik heb mijn oude schijf vevangen door een 40 gig 7200 rpm.

Bijdrager
    chrisis

bedankt voor de reacties. Ik heb de harde schijf eruit en er kan een nieuwe in.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.