12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pepe

Harde schijf in het netwerk

Ik wil graag een harde schijf in het netwerk zetten om daar de iTunes bibliotheek en de backup op te zetten. Deze schijf moet door meerdere computers benaderd kunnen worden. Ik heb een paar mogelijkheden bedacht:

– USB HD aan de Airport Extreme
    – Ethernet HD

In het netwerk zit ook een Airport Express voor AirTunes.

Wat is de beste keuze voor de HD? Moet ik nog met iets rekening houden?

Bijdrager
    eubank

Of een ethernet HD met een ingebouwde itunes server zoals de D-Link DNS-323? Je moet hier zelf nog even de schijven inzetten (of je koopt hem inclusief schijven) Je hoeft dan geen aparte libraries bij te houden.

Bijdrager
    pepe

Dat wordt wel aardig prijzig. Adviesprijs van 280 euro zonder harde schijven. Gooi er nog 200 euro tegen aan voor een 500 GB SATA-2 schijf en je kunt je vakantie wel annuleren…

Voor minder dan de helft heb je een LaCie Ethernet disk van 500GB. Maar goed, vraag blijft of een disk aan je Aiport beter/minder is….

Bijdrager
    iDecide

Ik zou eens even gaan kijken naar de Ethernetdisk Mini van LaCie, deze schijnt volledig compatible te zijn met MacOSX & Windows. Deze beschikt over een ethernet aansluiting van 1000Mbit p/s en 16Mb cache geheugen. Ook is er een mogelijkheid om deze nog eens uit te breiden d.m.v. een externe hardeschijf op z’n USB 2.0 aansluiting aan te sluiten. Eventueel ook nog direct aan te sluiten op pc of laptop via USB 2.0.

De schijf is zowel binnen als buiten je netwerk te benaderen via Webbrowser of FTP. Zorg er wel voor dat deze hardeschijf hetzelfde ipadres binnen je netwerk blijft houden. Je moet wel port forwarding op in je router aanzetten.

Deze is verkrijgbaar voor E210,-

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10844

Bijdrager
    iDecide

Gelieve deze post te verwijderen

Bijdrager
    iDecide

Gelieve deze post te verwijderen.

Bijdrager
    iDecide

Gelieve deze post te verwijderen.

Bijdrager
    eubank

Bij sallandautomatisering te koop voor 188 euro. Een 500GB Samsung HD voor 98 Euro. Dan heb je ook wel wat. De dns-323 is meer dan alleen een netwerk HD. Het is ook een FTP Server. Helaas nog geen Seure FTP, maar misschien komt dat na een firmware update. Het is ook mogelijk er 2 schijven in te hangen die als 1 volume getoond wordt. De schijven hoeven niet identiek te zijn.

Maar om je vraag te beantwoorden: ik zou voor een ethernet disk gaan.

Bijdrager
    iDecide

‘LaCie Externe HDD Ethernet Disk Mini 500 GB’ @ Sallandautomatisering, ik zei €210,-.
    Maar dit moet zijn €211,20 incl. BTW om precies te zijn. Mijn excuses (ook voor de vele per ongelukke posts)

Bijdrager
    Raikkonen

zo’n schijf werkt zeker niet met een airport express?!!

Bijdrager
    bonestaak
    ”pepe”

Dat wordt wel aardig prijzig. Adviesprijs van 280 euro zonder harde schijven. Gooi er nog 200 euro tegen aan voor een 500 GB SATA-2 schijf en je kunt je vakantie wel annuleren…

Voor minder dan de helft heb je een LaCie Ethernet disk van 500GB. Maar goed, vraag blijft of een disk aan je Aiport beter/minder is….

Nee aan airport zal traag gaan worden volgens mijn berekeningen maximaal 5 mb/sec maar ik heb een gigabit netwerk daar gaat hij in. Ik heb gekozen voor de dlink dns 323 deze heeft een raid optie. La Cie komt er nooit meer in bij mij.

Bijdrager
    bonestaak
    ”eubank”

Of een ethernet HD met een ingebouwde itunes server zoals de D-Link DNS-323? Je moet hier zelf nog even de schijven inzetten (of je koopt hem inclusief schijven) Je hoeft dan geen aparte libraries bij te houden.

Yep die heb ik nu, 2 identieke schijven erbij gekocht. Mijn bedoeling is mirror raid want striped heeft geen zin zolang ik geen raid systeem aan mijn mini zelf heb.

Ik krijg echter nog geen toegang, ik heb via de pc van een huisgenoot de ip op dhcp kunnen zetten dat gaat via windows in mac dus niet.

Ik krijg ftp niet aan de praat, (het mooiste zou zijn als je de schijf gewoon als folder kon accessen) Ik heb wat users aangemaakt, met Rbrowser geprobeerd toegang te krijgen, de folder wordt wel geopend maar je kan niet heen en weer kopieeren.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.