7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    rastafadrian

Harde schijf in de war?

Laatst probeerde ik weer eens Boot Camp te draaien, om windows weer te draaien. Bij het partitioneren van de schijf kreeg ik echter deze foutmelding:
    [URL=http://img243.imageshack.us/my.php?image=afbeelding3qc7.png][/URL]

Dus ik doe ‘controleer volume’ met schijfhulpprogramma, krijg ik dit probleem:

[code:1:f28da786d2]Volume ‘a3Mac’ controleren
    HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
    Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
    Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
    Multilinked-bestanden worden gecontroleerd.
    Catalogushiërarchie wordt gecontroleerd.
    %)
    Bestand met uitgebreide kenmerken wordt gecontroleerd.
    Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
    Kleine aanpassingen vereist in volumebitoverzicht
    Volume-informatie wordt gecontroleerd.
    Ongeldige telling vrije blokken op volume
    Ongeldige telling vrije blokken op volume
    uld be %@ instead of %@)",2)
    13262842
    13057792
    Het volume ‘a3Mac’ moet worden hersteld.

Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten

1 HFS-volume gecontroleerd
    Volume moet worden hersteld
    [/code:1:f28da786d2]

Het is dus duidelijk dat ik mijn harde schijf moet herstellen. Betekent dit ook dat alle informatie op de harde schijf wordt weggehaald, en als dit het geval is, wat is dan de beste manier om alle nodige bestanden naar een externe harde schijf te kopieren?
    Ik heb overigens een intel mac mini met een harde schijf (a3Mac) van 120 gigabyte.

Bijdrager
    Thoomas

Nee niks wordt weggehaald.

Ik heb deze foutmelding ook één keer gehad. Ik heb vanaf de installatie-DVD opgestart, en vanaf de installatie-DVD Schijfhulpprogramma opgestart. Aangezien je nu vanaf de DVD bent opgestart, kan je kiezen voor ‘Herstel volume’.
    Er gaan geen gegevens verloren.

En als dat eenmaal klaar is, kan je weer verder gaan met Boot Camp.

Bijdrager
    Turbanus

Bootcamp alt onde Overige Software en bestanden s l e e p je naar je externe schijf.

Bijdrager
    rastafadrian

Bedankt voor de snelle reply; mijn eerdere probleem is nu helaas vervangen door een andere.
    Ik heb dus onderhand de harde schijf hersteld, ging allemaal goed. Ik draai weer Bootcamp, en ik krijg deze melding:
    [URL=http://img147.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1ab8.png][/URL]
    Nu moet ‘ie dus geformatteerd worden. Ik wil nu dus weten hoe ik alles, dus ook programma’s en alle voorkeuren, kan kopieren naar een externe harde schijf. Is dit sowieso wel mogelijk of moet ik alles handmatig gaan opzoeken?

Bijdrager
    PietjePuk

Laat Boot Camp en windows voor wat ze zijn en geniet van OS X.

(en lees Turb zn sig mss)

Bijdrager
    rastafadrian

Ok, laat ik de vraag anders stellen, opdat mensen zich niet beledigd voelen;
    ik heb om een of andere reden het gevoel dat mijn harde schijf zelfmoord gaat plegen. Is er een manier om alle gegevens eerst te kopieren naar een externe harde schijf, en vervolgens weer terug naar een lege osx harde schijf?

Bijdrager
    RobApple

Dat kan, met Carbon Copy Cloner; http://www.bombich.com/software/ccc.html. Succes.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.