9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Rob

Harde schijf formatteren naar HFS+ in Mac OsSierra

Beste lezer,

Bestaat er een mogelijkheid om in Mac OsSierra ,of met externe software, een externe harde schijf te formatteren naar HFS+?

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes Rob

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat doe je gewoon met Schijfhulpprogramma. Staat in de map programma’s -> hulpprogramma’s.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien komt de vraag voort uit dat HFS+ tegenwoordig „Mac OS Uitgebreid” genoemd wordt? De afkorting HFS+ staat er niet meer bij. (Kies trouwens altijd voor journaled als je de keuze hebt tussen dat en niet — het maakt dingen als schijfcontrole veel sneller als bijvoorbeeld de computer onverwachts uitvalt.)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

“HFS” staat al jaren niet meer in dat menu. Dit is dacht ik al zo vanaf 10.6 (dus 2009). Toen verviel de ondersteuning voor HFS omdat HFS+ toen de standaard werd.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Mijn punt is: Weet Rob dat ook, of is die misschien op zoek naar „HFS+” in dat menuutje?

Bijdrager
    Rob

Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties.

@ Jakko, jij hebt het bij het juiste eind. Overigens, excuus voor de niet volledige uitleg van mijn probleem.

Ik zie dus inderdaad bij schijf hulpprogramma geen HFS+ staan.

Dit meende ik vorige week wel gezien te hebben toen ik nog High Sierra draaide op mijn Imac, maar misschien ben ik in de war met APFS?

Inmiddels ben ik terug gegaan naar MacOS Sierra.

Anyway..als ik jullie goed begrijp kan ik dus bij het formatteren kiezen voor “Mac OS Uitgebreid”?

Ik moet een externe harde schijf op deze manier formatteren i.v.m het gebruik van

een cdj speler,een Pioneer Cdj 2000 nexus. Deze cd speler accepteert FAT, FAT32 en HFS+(zie foto).

Groetjes Rob

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

“Mac OS Uitgebreid” is het zelfde als HFS+ Maar zoals jakko al zei moet je kiezen voor de “journaled” optie. Dat heeft dan verder niets met de speler te maken maar met het OS. Bij “journaled” bewaard het systeem tussentijdse veranderingen aan de data zodat na een crash of stroomstoring de kans groter is dat de data hersteld kan worden.

Ik vind het alleen jammer dat je zegt dat je terug bent gegaan van high sierra naar sierra. Dat maakt voor dit onderwerp namelijk niets uit. Beide kunnen een schijf formatteren in “Mac OS Uitgebreid” of te wel HFS+

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Rob

Hoi hendrik,

bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Gr. Rob

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.