7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Lekker biertje

Harde schijf en Wi-Fi

Beste OMT’ers,

Ik heb onlangs een nieuwe externe harde schijf gehaald en hem ingesteld op “ExFat” zodat hij ook op windows bruikbaar is. Ik heb daarna een sparsebundle aangemaakt via Terminal (allemaal via internet gekopieerd en geplakt, heb zelf geen verstand van Terminal) en vervolgens gemount.

Het probleem is: iedere keer wanneer ik de sparsbundle open, werkt mijn Wi-Fi opeens niet. Ik dacht dat het puur toeval was, maar na een paar keer bleek het openen en gebruiken van de sparsebundle echt de oorzaak.
    Na een tijdje nadat ik de schijf die sparsebundle opent eruit werp, doet de Wi-Fi het weer. Ik ben er dus bijna 100% zeker van dat dit de oorzaak is.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Is het een USB3 schijf?

Probeer eens de schijf op een andere USB poort aan te sluiten.

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke Mac gaat het?

Bijdrager
    Lekker biertje

Sunkeeper, ik heb een Macbook Air 11 inch’ mid 2012.

TheBigZ, dat werkt helaas niet

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je de mogelijkheid om het via een USB-hub te testen?

Bijdrager
    Lekker biertje

Nee, ik heb helaas geen USB-hub. Mocht dat toch de enige oplossing zijn, dan haal ik er wel eentje. Welke kan ik het beste kopen?

Bijdrager
    SunKeeper

Een tussenoplossing kan zijn om bij een winkel die USB-hubs verkoopt na te vragen of je het kan testen voor aankoop.

Nog een optie kan zijn om online te bestellen, houdt dan de verpakking netjes, mocht het geen oplossing zijn kun je deze binnen veertien dagen retourneren.

Anders een beetje zonde wanneer je een hub koopt die niets oplost.

Optie kan zijn deze: http://www.bol.com/nl/p/tp-link-uh700-usb-3-0-hub-met-7-aansluitingen/9200000028456444/
    Deze heb ik zelf en bevalt uitstekend.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.