9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    ruudvan

harde schijf defect?

Beste allemaal, heb een nieuwe iMac, ben ik heel blij mee!:)

De oude, mid 2010 21.5″ 12GB memory 500 GB schijf, helemaal up to date zou ik verkopen aan een kennis.

Cyclus gevolgd van apple 7x overschrijven, zou dan helemaal klaar zijn voor de verkoop, dit leegmaken duurde wel even.

Ok, klaar,volgende stap Sierra terug erop, volgens apple care kon dit gewoon via het net, nou ja jammer maar iMac kon de harde schijf niet meer vinden.
    Nou je snapt wel dat ik geen whizz kid ben, apple Care ingeschakeld dus.

Apple care kwam er niet uit, denken dat de harde schijf defect is, advies ga langs bij de genius bar, afspraak getracht te maken, te druk, probeer alreeds 3 weken afspraak te maken gaat niet te druk, (alledrie dus)
    Ben nu van plan om hier in Rotterdam bij mac repair langs te gaan om iMac na te laten kijken of de schijf werkelijk defect is.

Mijn dilemma is het volgende, stel dat de harde schijf werkelijk defect is zal ik dan 1# een nieuwe harde schijf 1TB laten plaatsen€249, 2# SSHD van 1TB laten plaatsen€249 of 3# een SSD van 250 GB €249 laten Plaatsen, met welke optie is deze iMac het best uitgerust! want ik ga hem toch verkopen, via marktplaats dit keer, want de kennis heeft inmiddels iets anders gekocht, en hem zo laten staan is ook zonde en brengt ie sowieso niets meer op!
    Voor de rest is de iMac gewoon helemaal oke compleet met originele doos.

Input is zeer welkom, vast bedankt.

Ruudvan

Bijdrager
    Furbz

Absoluut SSD!
    De vraag is alleen: verdien je dat terug bij de verkoop?

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 3 weken geleden door  Furbz.

Moderator
    Night

Heb je al eens geprobeerd om MacOS er via een USB stick op te installeren? Evt. met behulp van DiskMakerX
    (je moet dan wel de beschikking hebben over een Mac om die USB stick aan te maken)

Bijdrager
    ruudvan

wat bedoel je precies Night?ik heb een nieuwe iMac.
    Ruudvan

Bijdrager
    ruudvan

weet niet of ik het terug verdien, maar het is zonde om hem te laten staan.
    ruudvan

Bijdrager
    fatboysmart

Met 12 GB ram en een SSD kan hij gerust nog een aantal jaren mee. Altijd SSD doen, dan zal hij ook meer opbrengen terwijl de kosten gelijk zijn.

Bijdrager
    penseel

Moderator
    Night

Juist(y)

Bijdrager
    ruudvan

Bedankt voor de back up en de info, ga het zo snel mogelijk uit proberen!
    je hoort nog van me.
    Ruudvan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.