6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    RJ

Harde schijf blijft vol raken

Hallo,

Mijn MacBook Air (13-inch, Mid 2012) draaiend op Yosemite 10.10.5 blijft mijn harde schijf volraken.

Ik heb gisterochtend 16 gb vrijgemaakt, aan het eind van de dag was er nog maar 35 mb vrij.
    Ik heb gekeken bij mijn harde schijf, al deze ruimte is opgenomen door overige (ik was met iPhoto bezig maar die draait vanaf een externe schijf)

Is er een manier om er achter te komen welke bestanden toegevoegd worden. Aangezien mijn timemachine ook aanstond kan ik wellicht hiervan de delta bekijken? Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Mijn dropbox, gdrive en box waren allemaal al up to date voordat ik de 16 gb had vrij gemaakt.

Update: na een keer opnieuw opstarten (zonder harde schijf erin heb ik opeens 46 gb vrij :S ). Maar ook nu blijft er harde schijf ruimte ingenomen worden ook als ik mijn wifi uitzet blijft mijn vrije ruimte op mijn HD teruglopen.

Bij alle bestanden –> sorteer op toevoegingsdatum zie ik geen nieuwe bestanden erbij komen.

Bijdrager
    koen

Gebruik eens een tooltje als OmniDiskSweeper om te kijken waar de echt grote bestanden staan. Zijn er nog andere gebruikers op je laptop?

Bijdrager
    Niels

Heb je toevallig Spotify geïnstalleerd? Daar was laatst in het nieuws dat door een bug continue bestanden worden weggeschreven.

https://nl.hardware.info/nieuws/49970/spotify-was-maandenlang-erg-slecht-voor-je-ssd-updaten-is-belangrijk

Bijdrager
    prenkema

Tik in Spotlight : mdfind date:today

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb dat ook eens gehad. Was vrij eenvoudig op te lossen.* Ik kijk even of ik dat topic kan terug vinden.

* Het is alleen niet vrij eenvoudig terug te vinden. Heb ook geen idee meer wat dat was. Mijn geheugen staat online.:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    RJ

Bedankt allemaal,

@prenkema als ik dat in spotlight intik krijg ik allerlei zoekresultaten op internet en het mailtje (met daarin jouw reactie) wat zou het moeten doen?

@karelwillem ik kan helaas jouw topic ook niet terug vinden. Als ik naar jouw profiel ga en vervolgens bekijk welke topics jij gestart ben kan ik alleen de laatste 5 terugvinden. Als ik er meer wil bekijken geeft onemorething een lege lijst (ik denk dat deze functie stuk is op de site) heb je nog enig idee wat je als topicnaam had?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.