30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    lotjenr1

harde schijf bijkopen

Hoi

Als ik een soort extra harde schijf wil kopen; waar moet ik op letten? Ik ben een mac-leek. Ik heb een powermac G4. Welke info moet ik meenemen naar een winkel? En wat zal zoiets kosten….? En gaat dat ding in mijn mac… of plaats ik zoiets erbuiten?

Geblokkeerd
    Anoniem

Een ATA100 of ATA133 is prima. Dit is het type schijf. Koop ook geen HD
    die groter is dan 120Gb als je G4 zo’n donkergrijze kast is. Als je zo’n
    Quicksilver of MDD hebt (lichtgrijze kast), dan is het mogelijk om een grotere
    te nemen. Sommige Quicksilver kasten konden geen HD’s aan als ze groter
    waren dan 160Gb, maar de meeste kunnen gewoon HD’s aan van zelfs 200gb en meer.

Kosten? Ik weet niet echt wat een 120Gb HD kost, maar het zal zo’n 60-80 Euro zijn:)

Die HD kan gewoon in je Mac. De PowerMac G4’s konden allemaal tussen de
    3-5 HD’s aan geloof ik. Zorg er even voor dat je de jumpersettings van die HD op
    Cable Select zet. Deze jumpersettings staan vaak op de sticker van de HD, dus die
    kun je niet missen. Even formatteren via je Schijfhulpprogramma naar HFS+/HFS Journaled,
    en je kan aan de slag. Als je niet zo handig bent duurt het monteren van zo’n HD
    je misschien 5 minuutjes, als je wel handig bent, 3 minuten:D

Bijdrager
    Marc Smiers

Het beste advies dat ik je kan geven is:
    Bel een dealer op, geef je type mac door en vraag een prijsopgave INCLUSIEF inbouw.

Laat je schijf inbouwen door iemand met verstand van zaken dan voorkomt een
    hoop ellende.

Bijdrager
    basiel

kan je je titel eens aanpassen want harde schijf is niet hetzelfde als geheugen

Bijdrager
    basiel
    ”Marc

Het beste advies dat ik je kan geven is:
    Bel een dealer op, geef je type mac door en vraag een prijsopgave INCLUSIEF inbouw.

Laat je schijf inbouwen door iemand met verstand van zaken dan voorkomt een
    hoop ellende.