7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    benno098

Harde schijf back-up

Hoi!

Ik werk op school vanaf een harde schijf, maar ik ben bang dat deze een keer kwijt kan raken of er mee op zou kunnen houden. Thuis heb ik een time-capsule. Kan ik op een manier instellen dat als ik de harde schijf aansluit op mijn laptop deze ook geback-upd wordt?

Nu sleep ik alle bestanden naar mn mac, maar dat is niet zo handig….

groetjes benno

Bijdrager
    GoeieDag

@hans: ???

Benno, de vraag is dus eigenlijk of je de TC thuis ook als je op school bent, kunt benaderen? Want normaliter kun je een aangesloten HD prima met de TM backup laten meedraaien.

Bijdrager
    Milez

Als je van een externe harde schijf met Time Machine/Capsule backups wilt maken, moet je ervoor zorgen dat die harde schijf niet Windows-geformatteerd is, want dan werkt het niet. En als je een externe harde schijf Mac-formatteert, is het minder evident die aan een Windows-machine te hangen en vrij te bewerken. Is iets om rekening mee te houden als je op school op Windows werkt.

Mogelijk kun je wel Windows-geformatteerde harde schijven backuppen via bijvoorbeeld CarbonCopyCloner.

Moderator
    Night

De eerste vraag die we zouden moeten stellen is deze:
    Is jouw laptop een Mac- of een Windows-laptop?

Bijdrager
    Beech

Waarom schaf je niet Carbon Copy Cloner aan en een tweede externe harde schijf ?

Bijdrager
    benno098

thanks voor de antwoorden, ik ga het proberen met de time machine, dat toevoegen zegmaar. Ik gebruik zelf ook een mac en de harde schijf is geformatteerd voor mac

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.