4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    allard

harde schijf af en toe weg

Een van mijn harde schijven een maxtor van 80GB is af en toe niet meer te zien. Bij het opstarten krijgt ik dan een melding dat er een nieuwe schijf is gevonden die dan geînitialseerd moet worden wat dan vervolgend niet lukt.

Soms is hij wel te zien, dus ik denk even schijf hulpprogrammatje er over
    en herstel…
    Het volume ’80 GB 2′ is OK.
    ‘Poging tot herstel op 1 volume
    1 niet-HFS-volume hersteld’ is de mededeling die volgt. maar het probleem is niet weg!

Moet ik mij zorgen maken?

Groet Allard

Bijdrager
    Pasav

Denk het wel …. Zorg in iederegeval voor een backup, probeer hem opnieuw te formateren …. Of draai DW eens over deze schijf …

Succes … MAAK EERST EEN BACKUP …:-)

Bijdrager
    allard
    ”Pasav”

Denk het wel …. Zorg in iederegeval voor een backup, probeer hem opnieuw te formateren …. Of draai DW eens over deze schijf …

Succes … MAAK EERST EEN BACKUP …:-)

Alles gedaan zowel Norton als Disk utility geven aan dat er geen problemen meer zijn. Toch gaat de schijf soms nog niet mee als ik opstart. Kan het een ‘ of je stop de stekker er even beter in’ probleem zijn?

groet Allard

Bijdrager
    Aiko

Volgens mij doe je er niet onverstandig aan de schijf te initialiseren en daarna de spullen er weer op terug te zetten. Voor je het weet wordt de harde schijf helemaal niet meer gezien… Ik had hetzelfde bij mijn interne harde schijf drie maand geleden. Daar wordt je niet vrolijk van, zeker zonder recente back-up niet…

Maar kan er inderdaad ook gewoon een draadje wat loszitten ergens.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.