8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jobvennekens

Harde Schijf

Dag beste forum gebruikers,

Voor al mijn info kom ik regelmatig op dit forum, echter zit ik nu zelf met een kwestie dus besloot ik me ook maar eens aan te melden.

Ik heb een macbook pro 13” uit 2012 (i5, 8GB RAM, 500gb stock HD) en ben van plan deze uit te breiden met een SSD (Samsung EVO840 250gb) door middel van een HDD Caddy. De SSD wil ik gaan gebruiken om OSx op te draaien en zware programma’s zoals Logic 9 Ableton live 9 en Adobe CS6. Op de HDD komen al mijn bestanden als muziek, samples en documenten

Echter kom ik er nu niet uit, hoe ik de data die op mijn HDD staat op mijn SSD krijg en dat deze ook als opstart schijf wordt gezien. Ik heb op internet wel dingen gevonden als clonen en via een SATA naar USB kabel en dergelijke, maar aangezien dit de eerste keer wordt wil ik het wel met zekerheid helemaal goed doen:)

Dus, heeft er iemand een duidelijk stappenplan hoe ik dit goed voor elkaar krijg? (Schijf inbouwen gaat wel lukken)
    Het liefste wil ik geen schone installatie!

Alvast erg bedankt!

Bijdrager
    Brombeer

Inbouwen, opstarten met option ingedrukt, herstelpartitie kiezen, en dan Schijfhulpprogramma (menubalk, hulpprgramma’s) vragen de inhoud van de oude HDD naar de SSD terug te zetten. Geef de oude schijf daarna een andere naam.
    Vervolgens afsluiten en (weer met option) opstarten van de SSD.

Als je een externe behuizing* hebt, kun je de data ook al voor het inbouwen overzetten en vooraf kijken hoe het daarvan opstart.

*Die heb je natuurlijk, want elke verstandige computergebruiker heeft een externe harddisk voor zijn back-ups.

Bijdrager
    jobvennekens

Brombeer, bedankt voor je antwoord! Hiermee moet het wel lukken. Morgen komt mijn SSD binnen (eigenlijk vandaag, maar lang leve vertraging bij de NS) en ik ga ‘m zondag op m’n gemak inbouwen. Mocht ik er niet uitkomen dan zal ik weer om advies vragen!

Bijdrager
    Brombeer

Nog een tip: Lees op iFixit ook even de commentaren door. Het kan je voor nare verrassingen behoeden omdat niet altijd alle knelpunten of moeilijke stukjes even duidelijk in de ‘guide’ staan.

Bijdrager
    jobvennekens

Ik had op Youtube een tutorial gevonden, deze heb ik gekeken en hiermee moet het wel lukken!!

Bijdrager
    jobvennekens

Help mensen! Ik zit met een probleem.

Ik wilde gisteravond de SSD inbouwen, maar het stekkertje wat van de Superdrive naar de Disk Caddy moet, past niet! (zie foto’s)

Waar kan ik het goede stekkertje halen, of moet ik een andere Disk Caddy hebben?

Bijdrager
    jobvennekens

Bumpje, niemand die me kan helpen?

Bijdrager
    Marioscube

De caddy die je hebt is voor een laptop (Macbook) met een interne IDE aansluiting.

De Macbook Pro heeft een interne SATA aansluiting.

Je moet dus een andere disk caddy hebben, eentje met SATA.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.