10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    TodiWa

Harde schijf 250GB naar FAT32 op Mac

Ik heb overal gezocht, maar ik vind nergens antwoord op mijn vraag. Ik wil mijn WD MyBook harde schijf van 250GB formatteren in FAT32, zodat ik het kan gebruiken op een Windows én op een Mac. Nu weet ik dat op Windows maar geformatteerd kan worden tot 32GB op FAT32.

Ik wil de harde schijf absoluut niet partitioneren, ik wil gewoon dat die schijf van NTFS naar FAT32 gaat. Dit lijkt echt zo eenvoudig maar ik blijk er maar niet in te slagen. Gaat dit formatteren naar FAT32 op een Mac ook?

Bijdrager
    PietjePuk

Dat gaat niet zonder formateren en je kan gerust zoveel Gig’s formateren als je wil. Aaneensluitende bestanden mogen alleen niet groter dan 4gb zijn.

Bijdrager
    TodiWa

Ik bedoelde dus partitioneren… (aangepast in post hierboven)

Maar bestaat de mogelijkheid om die harde schijf te formatteren naar FAT32 via Schijfhulpprogramma in Mac?

Op de Windows kan ik als ik kies om te formatteren enkel NTFS kiezen, niets anders.

Bijdrager
    PietjePuk

yup

Bijdrager
    TodiWa

Maar hoe dan? Ik kan enkel kiezen uit Mac uitgebreid journaled, HFS, hooflettergevoelig (journaled), hoofdlettergevoelig, MS-DOS en UNIX (UFS). Dewelke is FAT32?

Bijdrager
    computer space

MSDOS is fat32!
    Overigens denk ik dat je de data wel tijdelijk ergens anders moet stallen, maar daar heb je natuurlijk al een backup voor? :wink:

Bijdrager
    TodiWa

Ben je zeker? :innocent: Wat voel ik me dom :x

Bijdrager
    PietjePuk

Ach, zelfkennis is….

Bijdrager
    computer space

Heel soms is het ook Fat 16, maar dan is dat duidelijk zichtbaar: je hebt dan msdos fat 16 en msdos fat 32

Bijdrager
    TodiWa
    ”PietjePuk”

Ach, zelfkennis is….

… een mooie deugd, ik weet het:P Ik ga het zo meteen proberen, maar pas op als het niet werkt he! :lol: In ieder geval bedankt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.