7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    nemcis

Harddisk vraagje

Ik heb een windows Fat32 schijf, vol met content, dat ik op DVD wil zetten, nu heb ik thuis geen DVD brander maar op mn werk wel. Kan ik deze schijf in mijn ouwe trouwe G3 erbij hangen en dan de files gewoon overkopieren? Het is in hoofdzaak fotowerk jpg komt dat normaal over of heb ik kans op beschadiging, dat de schijf later niet meer op win te lezen is?

Bijdrager
    Juch

Dat het een G3 is, is niet zo van belang, de OS versie wel. Maar Tiger, en Panther kunnen prima met FAT32 overweg meen ik.

Bijdrager
    nemcis

OS is 9.2 op die G3, ik heb er een Imac G4 naast staan, maar daar kan ik geen schijf bijhangen, de G3 heeft nl IDE kabels en de G4 niet

Bijdrager
    Tweety

Je beidde Mac’s aan elkaar koppelen via een crosslink kabel, waardoor je een klein netwerkje maakt.
    Hierdoor zou het toch mogelijk zijn de bestanden van de G3 kopieeren naar de iMac G4.
    Ik neem aan dat de iMac G4 toch wel een goeie brander heeft? Je brand software instellen op UDF formaat (DVD-Rom), of Mac-PC compatible formaat (joliet)…

Bijdrager
    nemcis
    ”Tweety”

Je beidde Mac’s aan elkaar koppelen via een crosslink kabel, waardoor je een klein netwerkje maakt.
    Hierdoor zou het toch mogelijk zijn de bestanden van de G3 kopieeren naar de iMac G4.
    Ik neem aan dat de iMac G4 toch wel een goeie brander heeft? Je brand software instellen op UDF formaat (DVD-Rom), of Mac-PC compatible formaat (joliet)…

beide mac’s staan op het bedrijfsnetwerk dus dat is geen probleem, waar het mj eigenlijk om ging is dat de G3 de bestanden dus niet “vermoord” bedankt, ik ga het morgen gewoon proberen:)

Bijdrager
    mac lover

waarom zet je geen OS X op die G3?? heb ik ook op mijn G3 blue and white 350mhz 512mb ram… draait super en gebruikt nooit al zijn ram… om OS X soepel te draaien is 320 genoeg en als os 9 iets met je bestanden doet is het OS niet goed bij zijn hoofd

Bijdrager
    nemcis
    ”mac

waarom zet je geen OS X op die G3?? heb ik ook op mijn G3 blue and white 350mhz 512mb ram… draait super en gebruikt nooit al zijn ram… om OS X soepel te draaien is 320 genoeg en als os 9 iets met je bestanden doet is het OS niet goed bij zijn hoofd

tot gisteren kon dat niet, we hebben namelijk een windows server op het bedrijf en als ik daar met m’n Imac een map bestanden afhaalde dan zat er allerlei zooi in van andere mappen en ontbraken er ook geregeld bestanden. dus die G3 gebruikte ik om bestanden van de server naar de imac te kopieren, maar nu komt die server te vervallen en gaat alles naar een andere (nieuwere) waar we gewoon ftp toegang krijgen en dan kan ik alles gewoon met de imac binnen halen, dus de G3 kan idd een update krijgen, dat doe ik volgende week dus eerst voor ik die win schijf erin hang.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.