5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    dnhems

Harddisk problemen na crash

Beste allemaal,

Mijn zwager heeft een probleem met zijn MBP en ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven, zodat ik hem goed kan helpen.
    Hij heeft een software crash gehad van Safari & Finder..MBP was compleet vastgelopen en hij heeft de MBP uit moeten schakelen met behulp
    van de power knop.
    Op zich niets aparts, ik doe dat zelf ook wel eens zonder problemen.
    Echter, hij wilde hem weer opstarten en kreeg het mapje met vraagteken in beeld.
    We doen cmd-r en dan moeten we het wel op kunnen lossen dachten we.
    Helaas was er geen enkele harddisk te selecteren, maar bij schijfhulp programma staat de hdd er wel bij.
    De functie “controleer schijf” geeft ook geen problemen weer.

Dit probleem heeft hij al eens gehad, ongeveer een jaar geleden. Ik heb er doen een nieuwe SSD in gezet, omdat ik er echt niets van kon maken.

Heeft iemand een tip voor me?

Bijdrager
    Hansi2124

Wat jij aanneemt als interne hd te zien, klopt niet. Je ziet de Recovery Schijf. NIET de SSD.
    Dat kan je ook zien aan bijvoorbeeld het kleine formaat: capaciteit 1,19 GB.

Dus je SSD-schijf zal wel defect zijn…..

Bijdrager
    dnhems

Uiteraard, je hebt gelijk. Dat het de recovery schijf is was me even ontgaan.
    Damn, hoe is dat toch mogelijk.. die disk is maar een jaar oud.

Bijdrager
    fixar

Om wat voor MBP gaat het?

Het kan ook zijn dat niet de SSD defect is, maar de connector tussen de (S-ATA)-SSD en het Logicboard. Werking van de SSD kun je testen dor deze (even) in een externe behuizing (USB) aan te sluiten op de Macbook en kijken of hij ’t dan doet.

Moderator
    Night

En dat zou dan ook weer de oorspronkelijke oorzaak van de crash kunnen zijn…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.