6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

Harddisk met thunderbolt – USB verloop werkt niet

Ik heb een USB harddisk met een verloopkabel aangesloten op een Thunderbolt 3 poort. De disk wordt echter niet herkend. Als ik een muis aansluit op het verloopje werkt deze wel.

Heb ik een verkeerd verloopje of gaat dit sowieso niet werken?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb dit ook net gehad, en het werkte eerst wel maar daarna niet meer.

Ik heb een ander verloopje gepakt, een goedkope Chinese met SD + USB erop, en die doet het wel.

Zie ook mijn blog (zoek op usb-c)

Bijdrager
    McMeller

Zo heb ik een USB-stick die niet werkt met Apple’s eigen adapter. Ik zou deze adapter op basis van de kenmerken ook gewoon vertrouwd hebben. Gebruik met een MacBook wordt zelfs specifiek benoemd. Ik vermoed dat je probleem iets te maken heeft met de stroomdoorvoer.

Persoonlijk probeer ik het gebruik van adapters een beetje los te laten. Het kan comfortabel zijn om met een universele adapter met allerlei apparatuur compatibel te zijn, maar als je van plan bent deze harddisk steeds met deze MacBook te gebruiken, kun je misschien beter een rechtstreekse kabel van USB-C naar de juiste aansluiting kopen. Voor veel kleine harde schijven is dat bijvoorbeeld deze. En voor veel grote harde schijven en bijvoorbeeld USB-docks is deze vaak geschikt.

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt voor de tip.

Ik wil deze hub aansluiten.

Bijdrager
    McMeller

Zo te zien gaat de verbinding naar de computer met dezelfde aansluiting als de kabel in mijn eerste link. Misschien moet je nog letten op USB 3.0 of 3.1.

Bijdrager
    Groentenboer

Ik heb de hub met deze kabel aangesloten: werkt perfect. Nogmaals dank voor de tip!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.