5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    coootju

harddisk iBook weg?

M’n iBook harddisk was opeens weg. Tja, zo’n ding heeft het zwaar en kan het opgeven. Een avondje sleutelen en er zat een nieuwe in. Maar nu ziet ie deze ook niet! het is een nieuwe 80 GB ultraATA WD 2,5″ disk. Zowel schijfcontrole van TigerDVD als FireWireTarget (10.4.10) zien ‘m niet.

Help! Iemand tips?

Bedankt alvast.

Bijdrager
    sypie

Weet je zeker dat je de ide connector er goed op hebt gedaan? Als ik het me goed voor de geest heb dan blijven er aan 1 kant van de connector nog 2 pennetjes over (1 rijtje boven elkaar). Ik kan me voorstellen dat de connector net 1 plaatsje opgeschoven is..

Kun je de schijf wel op horen starten/spinnen?

Bijdrager
    coootju

Bedankt voor de tip, Ik zal ‘m vanavond weer openmaken en kijken, maar volgens mij zit ie goed. kan je werkelijk zo’n ingebouwde, compacte hd horen?
    Ik meld me dus nog met de uitslag!

Bijdrager
    sypie

Ik hoor die van mij wel opspinnen inderdaad, even het oor tegen de machine terwijl je op de aanknop drukt. Als je iBook normaal open staat dan zit de hdd links van het touchpad maar dat zul je wel gezien hebben toen je die machine uit elkaar hebt gehaald;-)

Bijdrager
    coootju

Het is gelukt! Het blijkt dat er aan de andere kant van het logicboard een stekker niet goed zat. Deze bleek van de harddisk te zijn. Ik heb heb ‘m moeten vastzetten met wat tape om hem op ziijn plaats te houden. Nou zie ik mijn schijf en ben nu aan het installeren.

Thanks, Marco

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.