14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Harddisk geformatteerd, herstellen?

Iemand ervaring met herstellen?

Al geprobeerd,

Data Rescue, er worden files gevonden, maar kunnen niet geopend worden.
    Stellar Phoenix, na bijna 60 uur disk scannen, is er niets gevonden, nog geen bitje van de 1,2 TB aanwezige data.
    Er was een update naar versie 5 vorige week, geen verschil.

Ik weet dat er ook commerciële mogelijkheden zijn, maar die vragen zulke exorbitantie bedragen dat dat geen optie voor mij is.

Iemand?

Bijdrager
    mac osx rules

Misschien met Schijfhulpprogramma? Of in het Engels zoiets als Disk Utility.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Helaas is dat met deze programma’s niet mogelijk….

Bijdrager
    MacModus

Toch maar even reageren, ik heb laatst een 1TB HD, die alleen maar foutmeldingen gaf, bijna alles kunnen terug halen met ” Stellar Phoenix Mac Data Recovery” je heb wel ruimte nodig om de bestanden weg te zetten maar dat is meestal het geval. Ik kon gewoon de ” mappen” aan klikken die ik hersteld wilde hebben.
    Er ging wel aardig wat tijd in zitten!

Bijdrager
    whispering

Hoe is de schijf geformatteerd? Indien er bij het formatteren de optie aanstond om date te overschrijven dan valt er niet veel meer terug te halen vrees ik.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

De schijf is normaal geformateerd.. zonder opties dus

Bijdrager
    JoopJoopJoop

MacModus 18 minuten geleden #

Toch maar even reageren, ik heb laatst een 1TB HD, die alleen maar foutmeldingen gaf, bijna alles kunnen terug halen met ” Stellar Phoenix Mac Data Recovery” je heb wel ruimte nodig om de bestanden weg te zetten maar dat is meestal het geval. Ik kon gewoon de ” mappen” aan klikken die ik hersteld wilde hebben.
    Er ging wel aardig wat tijd in zitten!

MacModus bedankt voor je reactie, mijn schijf is geformateerd, bij alleen foutmeldingen is de directory structuur doorgaans nog wel intact.
    Had je toen eerst nog geprobeerd te herstellen met schijhulpprogramma? (na external boot?)
    Mijn ervaring is dat in gevallen zoals de jouwe Diskworrier vrijwel altijd succes heeft…

BTW kan iemand mij vertellen hoe ik hier op een bepaalde boodschap kan reageren, zodat een quote niet nodig is? Ik heb al tevergeefs naar handleiding voor deze site gezocht

Bijdrager
    Hansi2124

Lees dit nog eens door, JoopJoopJoop.
    En op iemand reageren is simpel: als je reageert op een reactie direct boven je nieuwe antwoord, gebruik je niet de quotefunctie, maar typ je rechtstreeks je antwoord in het reactieveld.
    Wil je wél quoten, dan quote je slechts de woorden die relevant zijn. Dus geen lappen tekst en plaatjes quoten als dat niet nodig is.

Bijdrager
    Ir.Bob

Hij die zijn billen brand, zal op de blaren zitten. En daarom moeten werken met een niet echt gebruiksvriendelijk, maar wel heel goed programma: TestDisk

En voordat je de boel alleen maar erger gaat maken, zorg dat er absoluut niet geschreven wordt naar die schijf!! Anders kun je het echt vergeten! Het beste is om hem uit de computer te halen en in een externe behuizing te zetten.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

En op iemand reageren is simpel: als je reageert op een reactie direct boven je nieuwe antwoord, gebruik je niet de quotefunctie, maar typ je rechtstreeks je antwoord in het reactieveld.
    Wil je wél quoten, dan quote je slechts de woorden die relevant zijn. Dus geen lappen tekst en plaatjes quoten als dat niet nodig is.

Ik wil reageren op een wijze zodat mijn reactie staat onder de boodschap waarop ik wil reageren, deze optie mis ik in je reactie

Bovendien is alles simpel als je weet hoe het moet, in ieder geval maak ik op uit je reactie dat er geen handleiding voor het gebruik van deze site bestaat.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Hij die zijn billen brand, zal op de blaren zitten

Dat is nu precies een reactie van zo’n bedrijfje wat exorbitantie bedragen vraagt voor recovery van harddisks.
    Zo van “lekker profiteren van iemand anders die een vergissing heeft gemaakt die “moet maar op de blaren zitten”

Overigens vind ik bij de beschrijving “Testdisk” niet de mogelijkheid om HFS of HFS+ en/of andere varianten te restoren, allen dat het programma bruikbaar is vanaf OSX en niet voor OSX dus.

Bijdrager
    Hansi2124
    JoopJoopJoop op 19 februari 2012

Ik wil reageren op een wijze zodat mijn reactie staat onder de boodschap waarop ik wil reageren, deze optie mis ik in je reactie

Dat gaat inderdaad niet. Je reactie komt altijd onderaan.

Bovendien is alles simpel als je weet hoe het moet, in ieder geval maak ik op uit je reactie dat er geen handleiding voor het gebruik van deze site bestaat.

Er bestaat wel zoiets, zelfs net boven jouw eigen topic (en zo zie je dus ook dat jouw topic daar totaal niet thuishoort):

Of daar inderdaad ook alles in staat wat jij wilt weten, vraag ik mij echter af.
    Uiteraard kan je je vragen over dit forum in dat topic stellen.

Bijdrager
    Ir.Bob
    JoopJoopJoop op 19 februari 2012

Overigens vind ik bij de beschrijving “Testdisk” niet de mogelijkheid om HFS of HFS+ en/of andere varianten te restoren, allen dat het programma bruikbaar is vanaf OSX en niet voor OSX dus.

Bij de omschrijving kun je zien dat TestDisk instaat is om lost partitions te recoveren, op alle vormen van HFS geformatteerde schijven. En laat dat nou precies zijn wat hier aan de hand is.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het klopt, overheen gelezen.

Ga het uitproberen, helaas heb ik niet eerder dan over twee weken de gelegenheid…

Valt me wel op dat de twee commerciële programma’s er niets van terecht brengen, misschien wel met wat ondersteuning maar dat is niet mogelijk bij deze twee leveranciers.
    Bij Stellar Phoenix lijkt het alsof ze een Amsterdam’s telefoonnummer hebben, blijkt echter een VOIP lijntje naar India? te zijn, nivo support -5! (min 5 dus).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.