10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    daantjuh

Harddisk gecrasht

goedenmorgen

een paar weken is mijn imac voor de 2e x gecrasht maar nu zo erg dat ze mn gegevens niet meer terug konden zetten op de imac….ik dacht dat mn man de foto’s in de iCloud had staan ( ik weet t wij hebben eerst een gewone comp gehad) maar alles weg….van ibiza china (waar ik alleen met mn zoon was) cuba etc etc
    ik wilde de foto’s selecteren maar idd mijn foto’s stonden niet in de iCloud en degene die comp gemaakt heeft (want t schijnt bij dit type vaker voor te komen dat ie zomaar crasht …nu al 2e x in 3 jaar) kreeg de foto’s niet teruggeplaatst. nieuwe harde schijf erin en de oude wel bewaard.
    is er een oplossing of is dit nu echt kansloos
    sowieso belachelijk want we gebruiken m echt nauwelijks maar hij crasht continue en bij de store zeggen ze gewoon helaas
    Mijn vraag kan ik via een andere weg de foto’s v m’n gecrashte harde schijf terugvinden ????
    iig bedankt voor de tijd en moeite

Bijdrager
    computer space

Eerst de zure pruim opeten
    Nieuwe HD kopen
    Backupstrategie voor de toekomst bedenken
    Overigens zijn er bedrijven die van een harddisk die een atoombom heeft gezien nog data halen, maar zo te horen heb je daar niet de poen voor.

Bijdrager
    Spinozo

Vervelend als dit gebeurt. Zoek op Google even naar: harddisk crash recovery en je vindt bedrijfjes die dit goed kunnen bv Stellar. Vraag altijd eerst een offerte aan of probeer no cure no pay af te spreken. Als je zelf wilt proberen dan is er recovery software. De kans op succes is wel kleiner.
    http://www.wondershare.com/data-recovery-mac/?src=cj

Als de data echt belangrijk voor je is dan raad ik aan direct naar een professional te gaan.

Bijdrager
    daantjuh

Degene waar ik naartoe was geweest zeiden eerst dat ze m’n harddisk konden redden maar bij t ophalen was t al te last nieuwe harddisk en niets gered
    T maakt me serieus niet uit wat t kost als ik m’n foto’s maar terugkrijg …. En ben al 24 uur mega zuur ben zowat ontploft v die onzin ??

Bijdrager
    daantjuh

Ik ga iig gelijk ad slag kijken of er nog iets te redden valt super bedankt waardeer t echt ?

Bijdrager
    makasa

Al geprobeerd de harde schijf als een externe schijf aan een systeem te hangen en kijken of je mappen kan benaderen?

Bijdrager
    makasa

Nog een tip. Je kan foto’s onbeperkt bij Google neerzetten in een goed kwaliteit. Als Extra backup een aardige optie.

Bijdrager
    daantjuh

nee nog niet gedaan maar ik wil niets meer kapot maken dan onnodig ik heb stellar gebeld en deze garanderen t echt zowat dat alles terugkomt maar dan hebben we t over een bedrag van tussen de 250 en 1250 euro
    nog een aantal gebeld en 1 in haarlem en zij garanderen het ook (indien t niet een complete crash is geweest) en dan betalen we rond de 190 euro met nog wat bijkomende kleine kosten….waarom zo’n groot verschil want beide hebben t over een spec room waar alles stofvrij word bekeken
    1 ding weet ik wel moet echt asap een cursus gaan volgen want ben echt teveel een leek op imac gebied

Bijdrager
    mowat

Ik maak van mijn schijven altijd een superdupercopie. Als je schijf dan echt crasht dan kan je van die kopie opstarten en verderwerken en je hebt al je gegevens en je systeem terug zoals op het moment dat je de kopie maakte. Ik heb ooit éénmaal een iMac HD crash gehad. Eerst verdergewerkt vanaf mijn externe HD . Dan nieuwe HD in de iMac gestoken. Superduperkopie weer terug gezet en alles was weer bij het oude.
    Als je niet zeker bent dat de interne HD er echt aan is dan kan je ook nog proberen te starten in targetmode als je nog een andere mac hebt en dan kan je misschien langs die weg al je gegevens terughalen.

Sleutelbeheerder
    Night

Een grote externe USB (backup)schijf kost toch maar enkele tientjes. Waarom op zoiets kritieks bezuinigen?
    En inderdaad. Voor de zekerheid nog ergens ‘in the cloud’ opslaan (Google drive/DropBox/etc). En natuurlijk alles automatisch laten doen, zodat je het niet per ongeluk kan ‘vergeten’.;-)

Een vakantie naar Cuba doe je maar één keer, en die herinneringen wil je nooit meer kwijt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.