12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    fransvanlent

Harddisk en iPad Pro

Weet iemand of ik een harddisk kan aansluiten op een iPad pro, wellicht met een Lightning to USB 3 Camera Adapter?

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    fransvanlent

Nee, helaas niet. Het is een 2TB seagate harddisk (USB3). Aan de adapter zit een extra kabelopening om stroom te leveren. Ik denk dat apple de toepassing heeft beperkt tot die van camera-aansluiting.

Bijdrager
    nnsa

Dat kan via een omweg met eenĀ Kingston Mobile Lite deviceĀ en bijbehorende iOS app. De harddisk kan je op een usb-poort aansluiten.

I.m.o. een erg omslachtige methode, maar dat was de vraag niet.

De benodigde stroom kan je misschien uit een powerbank halen o.i.d.

Bijdrager
    Dorkiban

De links van BigZ zijn niet goed voor de Ipad pro 2018, omdat deze een lightning-aansluiting hebben. Dacht, ik meld het maar even voordat iemand de verkeerde koopt. Overigens heb ik de SanDisk Connect for de iPad pro. Dat is een USB stick met WiFi. Beetje omslachtig, maar werkt wel.

Bijdrager
    TheBigZ

@dorkiban: Je hebt gelijk.

https://everymac.com/systems/apple/ipad/specs/apple-ipad-pro-12-9-inch-3rd-gen-a2014-wi-fi-lte-cellular-us-canada-specs.html

This is the first series of iPad models to provide USB-C and it supports charging and connectivity to cameras and some other peripherals as well as external displays up to 4K in dual display mode.

What can you connect to the new iPad Pro with USB-C?

The iPad does not support generic external storage. You cannot plug in a USB-C flash drive and see the files in the Files app. This is an operating system limitation that many expect Apple will address in a future software update, but it is not possible today.

However, you can use the Photos app to import photos and videos from USB storage. If you happen to have a bunch of photos on a USB hard drive, you can connect it to the iPad and use the Import tab in the Photos app to suck in photos and videos.

This also works with cameras. Many cameras feature USB-C or mini-USB ports. As long as you have the appropriate adapter or cable, like this $6 USB-C mini-USB cable, you can shoot with your camera and immediately connect it to the iPad to import the files and see your photos on the big screen.

The same is true for SD card import. Apple now offers its own USB-C to SD Card reader. Plug it into the iPad Pro and insert an SD card and it will enable photos and video import. It even supports fast transfers with UHS-II cards. As USB is an open standard, you can find cheaper SD card USB-C donglesĀ if Appleā€™s official offerings are too pricey.

Bijdrager
    boerke

How about een wifi-HD?

bv WD passport wireless.

Bijdrager
    nnsa

Ik ben uit gegaan bij mijn advies van een bestaande harddisk.

Uiteraard werkt een WD My Passport Wireless Pro ook.

Bijdrager
    fransvanlent

Goede tips, dank voor de antwoorden!

Bijdrager
    BvandeVeen

deze producten zijn allen geschikt voor iPad Pro met USB-C:

https://usb-c-adapters.nl/usb-c-adapters-voor-ipad-pro/

Bijdrager
    Bugsy

Of gebruik ipadOS 13, dan kan ineens bijna alles

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.