29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Barabas2005

Hard Drive vervangen in Intel iMac 20″.

Het laatste wat ik voor mijn oude Windows PC kocht, was een 400GB Sata hard drive. Nu ik de PC niet meer nodig heb, wil ik deze schijf installeren in mijn 20″ Intel iMac.

Ik kan daar niet veel informatie over vinden: op de Apple site staat wel hoe je de drives in oudere iMacs vervangt. Ik wil echter zeker weten welke schroefjes en andere piefjes en palletjes ik los moet halen bij de Intel iMac.

Kan ik ook zomaar de hard drive uitwisselen, of moet ik nog bepaalde dingen van de oude schijf over zetten? Ik vind het niet erg om OSX weer geheel opnieuw te moeten installeren, en ik heb ook nog een SuperDuper! back-up gemaakt van de iMac die ik eventueel nog kan gebruiken.

Met een 400GB schijf in de iMac is voor mij ook de laatste horde om BootCamp te gebruiken weg.

Bijdrager
    Steff

Die schijf zal niet in de iMac passen. Volgens mij is de harde schijf in de iMac een zeer platte.
    Koop anders eens ergens bij een PC Boer een externe behuizing voor die schijf. Kun je die mooi aan je iMac hangen en alsnog 400GB volschrijven. [size=9:5a4c14126b](helaas voor jou geen bootcamp)[/size:5a4c14126b]

Moderator
    unSOUND

En hoe kom je aan die wijsheid Kriska ? :?

Bijdrager
    Barabas2005

Volgens de specs is de Western Digital WD2500JS van dezelfde maat als de Seagate ST3400832AS (102x26x147 mm). Het zou dus moeten kunnen.

Bijdrager
    Steff
    ”unSOUND”

En hoe kom je aan die wijsheid Kriska ? :?

Apple Store aan de Lijnbaan vertelde mij dat het een platte harde schijf is/was. Dankzij dat is de iMac ook zo dun.
    :|

Moderator
    unSOUND

Dan ben ik benieuwd waarom alle websites gewone 3,5 inch schijven aanbieden als upgrade voor de Intel iMac

Bijdrager
    Steff
    ”unSOUND”

Dan ben ik benieuwd waarom alle websites gewone 3,5 inch schijven aanbieden als upgrade voor de Intel iMac

Hmmm ik heb daar zelf nooit gekeken… kortom verkeerd meegekregen?:roll:

Bijdrager
    DK master

Ja.

Bijdrager
    bartvdpoel

Dat van die platte schijven is een raar verhaal.

Je hebt disk drives enkel in 2,5 en 3,5 inch formaat. En die zijn volgens mij allemaal van hetzelfde standaard formaat;

Bijdrager
    Sbojevets

Gewoon plaatsen en HFS formateren! Lekker 400gb sata in je iMac! Volgooien maar!

Bijdrager
    Sbojevets

3,5″ SATA voor PC is dezelfde 3,5″ SATA als voor Apple en past gewoon.

Platte 2,5″ disks zijn in opslag te beperkt en relatief duur. Deze worden voornamelijk in laptops en Mac mini gebruikt. Degene die je verteld dat die schijven in een iMac zitten zijn niet echt lekker op de hoogte van techniek in de computer. Ik zou die winkel niet meer om advies vragen!

Bijdrager
    Barabas2005

Ik kan niet veel over het openen van de Intel iMac 20″ vinden. Maar ja, mijn kleinste torx schroevendraaier is nog te groot voor de schroeven van de iMac. Ik moet dus nog even wachten tot na het weekend;) .

Inactief
    Anoniem

Je moet een kleine kruiskopschroevendraaier en een Torx 10 hebben… verder is volgens mij het binnenwerk van de intel iMac’s bijna hetzelfde als de G5’s, dus volgens mij kun je deze handleiding gewoon gebruiken. Het is iets meer schroeven dan daar staat, je moet namelijk ook nog aan twee kanten van de hd die metalen shit erafschroeven met een Torx 10 (bij de G5’s in ieder geval). Beetje slordig van Apple.:?

http://manuals.info.apple.com/en/imacg5_20inch_HardDrive.pdf

Paar weken geleden bijna een hele dag gezocht naar zo’n kreng.

Bijdrager
    Dick de Roos

Dit was de handleiding voor de iMac G5.
    Is het wisselen van de HD voor de Intel-iMac net zo eenvoudig? Dat is n.l de Mac van de topic-starter.
    Ik herinner mij dat het wisselen van de HD van dit type computer nogal met gedoe gepaart gaat.
    Onder andere het uitbouwen van het scherm.
    Of ben ik nu geheel in de bonen??

Inactief
    Anoniem

Euh… Dick de Roos… je hebt gelijk. Kan geen goede foto vinden, maar de reacties zijn niet mals. De intel iMac’s zijn van binnen blijkbaar een ongeordende zooi.

Probleem is dat er op de site van Apple (nog) geen handleiding voor de intel iMac’s te vinden is.

Bijdrager
    lowfi

op apple site niet op xlr8yourmac wel

http://home.comcast.net/~woojo/DFFA53A0-F23D-4541-9015-481FD3B6532E/iMac_Disassembly.html

Misschien heb je hier wat aan………

Inactief
    Anoniem

iMac G5

Difficulty 3 / 5 – Relatively easy (non-iSight models only)

iMac (Core Duo)

Difficulty 5 / 5 – Very Hard

………

[size=9:b2db6be278]Slik…[/size:b2db6be278] :sick:

@lowfi
    : WTF… de hele voorkant slopen om er een nieuwe harde schijf in te zetten?

Bijdrager
    Dick de Roos

Dat heb ik dan ook op de intel-iMac tegen. Waarom kon relatief eenvoudig wisselen van een HD bij de G5 iMac wel en bij deze niet?
    Minder qua ontwerp (design) vind ik. Hoewel de iMac er wel goed uitziet natuurlijk.
    Maar als je iets ongeveer totaal moet slopen om een (vrij normale) wisseling van een HD voor elkaar te krijgen, is er iets niet goed doordacht.

Een auto waar je de motor moet uitbouwen om een koplampje te vervangen, deugt dus (qua ontwerp) ook niet. :evil:

Moderator
    unSOUND
    ”Zakske”

Probleem is dat er op de site van Apple (nog) geen handleiding voor de intel iMac’s te vinden is.

Voor Ram wel, voor de HD niet. Ik vermoed dat sinds de Core Duo versie de HD niet meer onder de Do-It-Yourself onderdelen valt…

Bijdrager
    lowfi
    ”Zakske”

iMac G5

Difficulty 3 / 5 – Relatively easy (non-iSight models only)

iMac (Core Duo)

Difficulty 5 / 5 – Very Hard

………

[size=9:5118e184fc]Slik…[/size:5118e184fc] :sick:

@lowfi
    : WTF… de hele voorkant slopen om er een nieuwe harde schijf in te zetten?

ja weet ook niet… bij dit soort topics moet ik altijd aan xlr8yourmac.com denken en dit was de eerste (en enige) link die ik daar tegen kwam;)

Bijdrager
    Barabas2005

Phew, dat ziet er inderdaad behoorlijk ingewikkelder uit dan op de G5. Ik denk dat ik er dan maar van af zie: ik wil niet zonder mijn mooie iMac komen te zitten als er iets fout gaat:| .

Bedankt voor alle info.

Inactief
    Anoniem
    ”unSOUND”

Ik vermoed dat sinds de Core Duo versie de HD niet meer onder de Do-It-Yourself onderdelen valt…

Vindt je het gek… ik heb net even die foto’s bekeken en dat ziet er inderdaad niet echt simpel uit. Slordig van Apple, lijkt erop dat de nieuwe iMac toch weer een beetje een haastklus was.:?

Bijdrager
    DFsoftDaaf

Dit was bij de laatste generatie iMac G5 ook al het geval, sinds de afkromming van de achterkant.

Daaf

Moderator
    unSOUND

Intel Inside…

dan krijg je dat.

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat het probleem eerder “iSight inside” is, maar goed… bijna onmogelijk om zelf te doen.

Bijdrager
    Liam

Het probleem bestaat inderdaad sinds de iSight inside.
    Op de zaak heb ik de laatste iMac G5. Hoewel ik iemand ben die alles graag eens openschroeft, heb ik na het bestuderen van de foto’s besloten deze machine dicht te laten tot het echt nodig is.

Bijdrager
    Almerrrrr

MM best lastig zo te zien aan de foto’s ik had niet verwacht dat het zo’n probleem zou zijn.
    Ik zou een firewire behuizing kopen en de hd daarinzetten is stukken makkelijker dan je imac openen.

Bijdrager
    jay.eye.em
    ”Zakske”

Euh… Dick de Roos… je hebt gelijk. Kan geen goede foto vinden, maar de reacties zijn niet mals. De intel iMac’s zijn van binnen blijkbaar een ongeordende zooi.

Een ongeordene zooi die echt héél profesioneel samenwerkt!:wink: Heb jij zelf ook een Mac met Intel processor? Dan weet je waaar ik het over heb:D

Inactief
    Anoniem

Nope, heb een Rev A 20″ iMac… die zijn heel mooi en strak geordend aan de binnenkant.:P

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.