-
Q:
Hard Drive vervangen in Intel iMac 20″.
Het laatste wat ik voor mijn oude Windows PC kocht, was een 400GB Sata hard drive. Nu ik de PC niet meer nodig heb, wil ik deze schijf installeren in mijn 20″ Intel iMac.
Ik kan daar niet veel informatie over vinden: op de Apple site staat wel hoe je de drives in oudere iMacs vervangt. Ik wil echter zeker weten welke schroefjes en andere piefjes en palletjes ik los moet halen bij de Intel iMac.
Kan ik ook zomaar de hard drive uitwisselen, of moet ik nog bepaalde dingen van de oude schijf over zetten? Ik vind het niet erg om OSX weer geheel opnieuw te moeten installeren, en ik heb ook nog een SuperDuper! back-up gemaakt van de iMac die ik eventueel nog kan gebruiken.
Met een 400GB schijf in de iMac is voor mij ook de laatste horde om BootCamp te gebruiken weg.
Die schijf zal niet in de iMac passen. Volgens mij is de harde schijf in de iMac een zeer platte.
Koop anders eens ergens bij een PC Boer een externe behuizing voor die schijf. Kun je die mooi aan je iMac hangen en alsnog 400GB volschrijven. [size=9:5a4c14126b](helaas voor jou geen bootcamp)[/size:5a4c14126b]3,5″ SATA voor PC is dezelfde 3,5″ SATA als voor Apple en past gewoon.
Platte 2,5″ disks zijn in opslag te beperkt en relatief duur. Deze worden voornamelijk in laptops en Mac mini gebruikt. Degene die je verteld dat die schijven in een iMac zitten zijn niet echt lekker op de hoogte van techniek in de computer. Ik zou die winkel niet meer om advies vragen!
InactiefAnoniem8 juli 2006 om 22:16Je moet een kleine kruiskopschroevendraaier en een Torx 10 hebben… verder is volgens mij het binnenwerk van de intel iMac’s bijna hetzelfde als de G5’s, dus volgens mij kun je deze handleiding gewoon gebruiken. Het is iets meer schroeven dan daar staat, je moet namelijk ook nog aan twee kanten van de hd die metalen shit erafschroeven met een Torx 10 (bij de G5’s in ieder geval). Beetje slordig van Apple.
http://manuals.info.apple.com/en/imacg5_20inch_HardDrive.pdf
Paar weken geleden bijna een hele dag gezocht naar zo’n kreng.
Dit was de handleiding voor de iMac G5.
Is het wisselen van de HD voor de Intel-iMac net zo eenvoudig? Dat is n.l de Mac van de topic-starter.
Ik herinner mij dat het wisselen van de HD van dit type computer nogal met gedoe gepaart gaat.
Onder andere het uitbouwen van het scherm.
Of ben ik nu geheel in de bonen??InactiefAnoniem8 juli 2006 om 22:41Euh… Dick de Roos… je hebt gelijk. Kan geen goede foto vinden, maar de reacties zijn niet mals. De intel iMac’s zijn van binnen blijkbaar een ongeordende zooi.
Probleem is dat er op de site van Apple (nog) geen handleiding voor de intel iMac’s te vinden is.
op apple site niet op xlr8yourmac wel
http://home.comcast.net/~woojo/DFFA53A0-F23D-4541-9015-481FD3B6532E/iMac_Disassembly.html
Misschien heb je hier wat aan………
InactiefAnoniem8 juli 2006 om 22:50iMac G5
Difficulty 3 / 5 – Relatively easy (non-iSight models only)
iMac (Core Duo)
Difficulty 5 / 5 – Very Hard
………
[size=9:b2db6be278]Slik…[/size:b2db6be278] :sick:
@lowfi: WTF… de hele voorkant slopen om er een nieuwe harde schijf in te zetten?Dat heb ik dan ook op de intel-iMac tegen. Waarom kon relatief eenvoudig wisselen van een HD bij de G5 iMac wel en bij deze niet?
Minder qua ontwerp (design) vind ik. Hoewel de iMac er wel goed uitziet natuurlijk.
Maar als je iets ongeveer totaal moet slopen om een (vrij normale) wisseling van een HD voor elkaar te krijgen, is er iets niet goed doordacht.Een auto waar je de motor moet uitbouwen om een koplampje te vervangen, deugt dus (qua ontwerp) ook niet.
”Zakske”iMac G5
Difficulty 3 / 5 – Relatively easy (non-iSight models only)
iMac (Core Duo)
Difficulty 5 / 5 – Very Hard
………
[size=9:5118e184fc]Slik…[/size:5118e184fc] :sick:
@lowfi: WTF… de hele voorkant slopen om er een nieuwe harde schijf in te zetten?ja weet ook niet… bij dit soort topics moet ik altijd aan xlr8yourmac.com denken en dit was de eerste (en enige) link die ik daar tegen kwam
InactiefAnoniem8 juli 2006 om 23:38”unSOUND”Ik vermoed dat sinds de Core Duo versie de HD niet meer onder de Do-It-Yourself onderdelen valt…
Vindt je het gek… ik heb net even die foto’s bekeken en dat ziet er inderdaad niet echt simpel uit. Slordig van Apple, lijkt erop dat de nieuwe iMac toch weer een beetje een haastklus was.
InactiefAnoniem8 juli 2006 om 23:50Ik denk dat het probleem eerder “iSight inside” is, maar goed… bijna onmogelijk om zelf te doen.
”Zakske”Euh… Dick de Roos… je hebt gelijk. Kan geen goede foto vinden, maar de reacties zijn niet mals. De intel iMac’s zijn van binnen blijkbaar een ongeordende zooi.
Probleem is dat er op de site van Apple (nog) geen handleiding voor de intel iMac’s te vinden is.
Een ongeordene zooi die echt héél profesioneel samenwerkt!
Heb jij zelf ook een Mac met Intel processor? Dan weet je waaar ik het over heb
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.