4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    jarbol

Hard drive cable garantie

Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn macbook 13′ opgehaald nadat hij gerepareerd was. Gelukkig was de harde schijf niet kapot maar de hard drive cable. Aangezien het de harde schijf niet was en het dus geen slijtage product is klopt het dan dat ik hier 2 jaar garantie op heb?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Ligt eraan waar je de MacBook gekocht hebt, bekijk de voorwaarde van de winkel eens.

Ja, volgens het consumentenrecht heb je standaard recht op 2 jaar garantie wanneer je iets particulier aankoopt in Nederland.
    Maar tussen recht hebben en krijgen zit natuurlijk nog een wereld van verschil. Je kunt natuurlijk je 2 jaar garantie claimen maar of je blij moet zijn met dat gevecht om die garantie te claimen is vraag twee.

De volgende keer voordat je een MacBook koopt moet je dus niet kijken naar hoe mooi de winkel uitziet en maar naar de voorwaarde van desbetreffende winkel – bij welke winkel krijg ik standaard de meeste garantie. Bij Dixons of Mycom (zelfde bedrijf) zou dit zonder problemen onder de garantie zijn gevallen want zeg nou eerlijk een kabeltje naar de HD wat kan zoiets nu kosten voor een bedrijf.

Bijdrager
    G-Force

Je hebt niet vanaf het moment van reparatie 2 jaar garantie op dat onderdeel. Doorgaans heb je 3 maanden garantie op een reparatie.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Je uitleg van het consumentenrecht klopt niet… (1,82 seconden koekeloeren en je leest hoe de wet in elkaar zit)

zie hier:

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.
    In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt ‘deugdelijk’ moet zijn.
    Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar.
    In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Bron, Consuwijzer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.