9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    emilelieferink

Hard drive

Hallo,

Het valt mij net op dat als ik met mijn mac mini aan het werk ben en de radio staat uit dat continu de harde schijf uit valt, en snel daarna weer op gang komt. Dit gebeurt een aantal keer per minuut en het lijkt mij toch niet goed als die hardeschijf zich continu aan en uit zet.

Weet iemand wat dit kan zijn? of moet ik gewoon even naar de apple shop terug gaan.

Groet,
    Emile

Bijdrager
    Mc Erik

Ik ken de Mac mini niet goed maar is het niet gewoon het ‘werken’ van de schijf?
    Als je niks doet, gebeurt het dan ook.

Andere opties zijn dat het niet je schijf is maar de koeling of je werkt van een cd en die start steeds op.

Bijdrager
    emilelieferink

Nee de koeling is het niet en er zit ook geen cd in, je hoort heel duidelijk de schijf op gang komen dan hoor je hem zichzelf testen. En het vervelende is de pc gaat dan ook even haperen.

Kan het aan achtergrond software liggen als LimeWire?

Bijdrager
    Mc Erik

Als die dan ook hapert zou ik er toch maar even mee teruggaan.
    Voor de zekerheid.

Succes ermee

Bijdrager
    emilelieferink

MMM, ik heb net een reboot gedaan en hoor niets meer, maar ik hou het zeker in de gaten. Ik heb onder Systeemvoorkeuren > Energiestand “Plaats hardeschijf in sluimerstand indien mogelijk” ook uitgezet mischien was dat het.

Bijdrager
    Oupro

Als je je harde schijf niet vertrouwd moet je hem inderdaad even goed in de gaten houden en waar mogelijk direct actie ondernemen. Harde schijven zijn erg gevoelig. Een stootje tegen je mac mini wanneer hij aan staat kan al genoeg zijn om je schijf te laten crashen. Zorg daarom ook altijd dat je backups maakt. Voor je het weet ben je al je data kwijt.

Bijdrager
    Mc Erik

Fijn voor je dat het opgelost is.
    Inderdaad wel even een reservekopietje maken.
    Het blijft toch trickie.

Bijdrager
    macpro
    ”Oupro”

Een stootje tegen je mac mini wanneer hij aan staat kan al genoeg zijn om je schijf te laten crashen.

Dat zal bij een Mac mini wel meevallen, want daar zitten laptop harde schijven in. En die kunnen wat beter tegen een stootje.

De optie om de harde schijf niet in sluimerstand te plaatsen is op zich wel een goede, mits de mini niet 24/7 aan staat. Anders gaat de schijf te snel slijten.

Bijdrager
    Buzz

Een stootje is niet eens nodig om een harde schijf te laten crashen. Meestal is het kwaad al geschied tijdens de fabricage. Hoe goed de schijffabrikant ook is, er blijft natuurlijk altijd een klein aantal probleemgevallen.

Hier op het werk hebben we 3 maanden geleden 2 identieke 1-unit rack-servers geinstalleerd, beide met dual 250 GB SATA schijven. Onlangs zijn binnen twee weken in allebei de systemen schijven onherstelbaar gecrashed. Die dingen staan in een gekoelde serverruimte waar nooit iemand komt, dus van stootjes is geen sprake. Misschien was er tijdelijk in de fabriek iets verkeerd afgesteld tijdens de produktie van deze serie hard disks. Je weet het niet. Gelukkig is er dan garantie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.