10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    mollie

Hard draaien fan MacBook Pro / Veel geluid.

Heb zins kort eindelijk m’n MacBook Pro intel core2duo 15 inch.

wat mij erg opvalt, in vergelijk met m’n MacBook 13,3 inch (ook met core2duo) is dat de Pro veel meer lawaai maakt qua fan geluid.
    Ze staan constant op +- 6000 rpm te draaien (beide fan’s), terwijl mijn processor rond de 38 graden celcius aangeeft!

Geen zware app. en een gemiddelde processorwerking van 15 %.

Wie weet of hier een oplossing voor is. Heb de SMC update al gedraaid maar is niet van toepassing op mijn Mac.

Bijdrager
    Solid Snake

regelt uw fans mé Fan Control 1.1

http://www.lobotomo.com/products/FanControl/index.html:wink:

Bijdrager
    Esquare

Als ik dat tooltje zo eens bekijk, is 6000 rpm de maximale snelheid van die fans. Dat lijkt me geen zuivere koffie: defectie temperatuursensor wellicht? Heb je de Hardware Test al gedraaid?

Bijdrager
    mollie

Hoe voer je deze test uit?

Bijdrager
    mollie

Heb het programma net geinstalleerd maar hij blijft op 6000 rpm draaien.

Bijdrager
    deSpaanseRente

probeer hier eens wat mee: http://www.macupdate.com/info.php/id/23049

Bijdrager
    Esquare
    ”mollie”

Heb het programma net geinstalleerd maar hij blijft op 6000 rpm draaien.

Geïnstalleerd? Het staat gewoon op de dvd die bij je MacBook kwam. Kwam alles goed uit de test?

Bijdrager
    Qu-A-cK

6000??? Bij mij komt die amper boven de 2000 uit… Terug naar de winkel ermee!!!

Bijdrager
    RiFF

Ik heb mijne vanochtend teruggebracht. Fan ging extreem hard draaien en klonk als een grasmaaier… nu naar Apple Repair en nu zit ik op een windows-bak:(

Bijdrager
    mollie

Hardwaretest net uitgevoerd, totaal geen problemen gevonden.

De eerder genoemde programma’s ook geinstaleerd maar ook daarmee gaat de fanspeed niet naar beneden! :oops:

Het lijkt wel of nadat de Macbook uit de sluimer of herstart wordt hij als hij een kwartier aanstaat de toerentallen omhoog gaan. Fan draaien nu op 1200 rpm!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.