11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    RobMaas

Hard disk van Mac naar Windows naar Mac

Hallo

ik heb een harddisk gebruikt om videomateriaal op te zetten voor editing op de mac, nu wilde ik snel Thuis de HD aansluiten op een windows laptop maar die herkende de schijf niet, jammer no worries, maar ALS ik de HD straks op de mac weer aansluit zal deze de HD toch wel weer herkennen hoop ik?

To be sure..

Bijdrager
    RobMaas

Btw videomateriaal is via mac op de harddisk gezet.

Bijdrager
    iMous

Ligt eraan hoe de disk is geformateerd op welke machine de schijf leesbaar is.

Bijdrager
    iDecide

Zolang je via het Windows-systeem geen wijzigingen hebt toegepast op de HDD dan zal de Mac het straks gewoon weer uitlezen. Het heeft alles te maken met het gekozen bestandssysteem van de HDD. Dat zal ook de reden zijn waarom je de harddisk niet kon uitlezen op het Windows-systeem.

Bijdrager
    RobMaas

Ok, mac dus, maar het is dus niet zo dat de HD met windows in aanraking is gekomen dat ie niet meer op mac werkt?

Bijdrager
    iDecide

Standaard niet, zou erg vreemd zijn als jouw machine zomaar wijzigingen doet aan de schijfindeling zonder jouw toestemming.

Maar wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

Bijdrager
    Pieterr

Jouw schijf is waarschijnlijk Mac OS Uitgebreid (=HFS+) geformatteerd.
    Er zijn verschillende manieren om een schijf te formatteren:
    – FAT32: lezen/schrijven op Windows en Mac OS X. Beperking: maximale bestandsgrootte is 4GB.
    – NTFS: lezen/schrijven op Windows, alleen lezen op Mac OS X.
    – HFS+: lezen/schrijven op Mac OS X. Alleen te gebruiken op Windows met extra software.
    Zie ook Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.

Bijdrager
    bedhead
    ”Pieterr”

Jouw schijf is waarschijnlijk Mac OS Uitgebreid (=HFS+) geformatteerd.
    Er zijn verschillende manieren om een schijf te formatteren:
    – FAT32: lezen/schrijven op Windows en Mac OS X. Beperking: maximale bestandsgrootte is 4GB.
    – NTFS: lezen/schrijven op Windows, alleen lezen op Mac OS X.
    – HFS+: lezen/schrijven op Mac OS X. Alleen te gebruiken op Windows met extra software.
    Zie ook Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.

PS: dank voor overzicht, ga het hier eens opslaan, altijd leuk in “dringende” gevallen.

Bijdrager
    vanadium
    ”RobMaas”

Hallo

ik heb een harddisk gebruikt om videomateriaal op te zetten voor editing op de mac, nu wilde ik snel Thuis de HD aansluiten op een windows laptop maar die herkende de schijf niet, jammer no worries, maar ALS ik de HD straks op de mac weer aansluit zal deze de HD toch wel weer herkennen hoop ik?

To be sure..

Als je op deze windows laptop Macdrive installeert kan deze laptop ook HFS+ geformateerde disken lezen en schrijven

Bijdrager
    Xserve

Als je op Mac OS X MacFUSE en NTFS-3G (allebei gratis) installeert kan je Mac ook naar NTFS schrijven.

Bijdrager
    Pieterr

@Xserve: Tegenwoordig hoef je alleen nog NTFS-3G te installeren. MacFUSE komt dan automatisch mee.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.