5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    spywurm

Hard Disk iMac 350

Ik had een vraagje, ik heb een iMac 350mhz met een interne harde schijf van ongeveer 6gb. Ik wil deze uitbreiden tot het maximum. Maar wat is het maximum, en welk merk raden jullie mij aan (werkt elk merk op deze iMac?) en wat voor soort harde schijf moet dit zijn?

Greetz,
    Spywurm

Bijdrager
    boerke

maximum = 120 GB / ATA 133 /3,5 inch/ 7200 toeren/ /merk maakt niet zoveel uit.
    maar (voorheen) maxtor of seagate is altijd goed. (groter mag wel, (soms goedkoper), je hebt er standaard echter niets aan)
    Een standaard pc drive dus / even zoeken op internet voor het -uit en -in elkaar knutselen.
    bv hiero

prijzen b.v. hier

maar ook bij de pc-boer om de hoek zal ’t hooguit 5 euro uitmaken, en dan heb je ‘m meteen…
    (trouwens voor de prijs maakt 60-80-100 of 120 gb ook nouwelijks iets uit, kijk maar)

(je kan overigens ook grotere hd’s installeren, maar dan met truukjes en software, en hoe start je dan weer op na een fatale crash?)

maar van 6 naar 120 Gb lijkt me best wel ruim “vooruitgang”.

Bijdrager
    spywurm

Oké, bedankt voor je reactie! Je hebt me goed op weg geholpen

Greetz,
    Spywurm

Bijdrager
    boerke

graag gedaan,
    maar wat neem je nu? ik zag dan 120 GB’s in ieder geval bij dealers vrij zeldzaam zijn.
    (het is of 80 of 160)/ 2e handsprijzen zijn niet echt interessant…mensen willen nieuwprijzen voor hun ouwe hd’s meuk.

Bijdrager
    spywurm

Ik ga overmorgen eens een computerboer binnenstappen en eens rondzien voor een ATA schijf, liefst 1 van 120gb, maar 1 van 80gb ofzo ben ik ook al tevreden mee. Koop overmorgen toch mijn Macbook. Wil gewoon nog wat prutsen met mijn oude iMac 350.

Bedankt voor alles,
    Spywurm

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.