14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Jannemanishere

Haptic feedback instellingen niet aanwezig trackpad 2…

Heb een Trackpad 2 aangeschaft voor mijn iMac late 2015 met High Siera 10.13.6. Her en der lees ik dat je de haptic feedback kunt in- of uitschakelen bij de Trackpad-instellingen / Aanwijzen en klikken. Bij mij staat die optie er helemaal niet bij (evenals klikgeluid aan of uit). Geen idee waardoor dat zo is. Iemand wel?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Jannemanishere.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Jannemanishere.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien is je oude TrackPad nog gekoppeld?

Even bij Bluetooth loskoppelen en kijken of de nieuwe is verbonden. Daarna eens de computer herstarten.

Bijdrager
    Jannemanishere

<p class=”cite”>Shmoo op 27 juni 2018 om 23:42</p>
    Misschien is je oude TrackPad nog gekoppeld?

Even bij Bluetooth loskoppelen en kijken of de nieuwe is verbonden. Daarna eens de computer herstarten.

De volgende dingen heb ik nu gedaan: Bluetooth aan / uit, computer opnieuw opgestart, Trackpad verwijderd en opnieuw laten koppelen.

Het gekke is dat haptic feedback wel werkt maar dat in de instellingen niets in te stellen valt omdat de instelmogelijkheden voor haptic feedback aan/uit, en de instellingen voor de klik ontbreken…

(Overigens, ik had geen oude trackpad)

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Jannemanishere.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Jannemanishere.

Bijdrager
    Jannemanishere

Ik heb de beta van Mojave draaien op een aparte partitie en daar zien de trackpad-instellingen er normaal uit. Conclusie zal dan zijn dat deze versie van High Siera (10.13.6) een bug heeft. Die ga ik rapporteren…

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk moet je macOS High Sierra opnieuw installeren over de huidige heen. OF een combo update draaien, zo heet dat volgens mij.

Mogelijk is er iets fout gegaan tijdens de installatie. Dit is niet echt een fout die veel mensen zullen hebben.

Bijdrager
    Jannemanishere

<p class=”cite”>Shmoo op 28 juni 2018 om 13:59</p>
    Waarschijnlijk moet je macOS High Sierra opnieuw installeren over de huidige heen. OF een combo update draaien, zo heet dat volgens mij.

Mogelijk is er iets fout gegaan tijdens de installatie. Dit is niet echt een fout die veel mensen zullen hebben.

Ik draai de laatste beta van High Sierra dus een bug is ook denkbaar…

Bijdrager
    Jannemanishere

@shmoo Heb eerst van alles en nog wat geprobeerd en uiteindelijk jouw suggestie voor het opnieuw installeren gedaan. Probleem is nu opgelost:-)

Bijdrager
    Shmoo

Doe je niets aan, dit soort onzin. Gewoon irritant.

Bijdrager
    Jannemanishere

Haha, te vroeg gejuicht. Na de laatste beta-update 10.13.6 beta 5 is het probleem er weer. Dan moet het dus echt een bug in de beta zijn. Niet heel erg want de magic trackpad werkt verder wel normaal. Kan alleen bepaalde instellingen niet doen…

Moderator
    Night

Dat blijft dus het risico van bèta-software…

Bijdrager
    Jannemanishere

Zeker.

Bijdrager
    GoeieDag

Je draait 10.14 Mojave en 10.13.6 High Sierra, dus alles beta of slechter, en komt hier dan aankloppen met zoiets?!

Wat is dat voor een onnozelheid?

Iemand die beta’s e.d draait, heeft uiteraard ook altijd een normale release draaien, juist om de verschillen en bugs te onderkennen.

Bijdrager
    Jannemanishere

Zeker

Bijdrager
    GoeieDag

Nou, dan vertel je ons toch gewoon dat je trots bent dat je allerlei beta’s hebt draaien. Hoef je dan toch geen verhaal omheen te verzinnen om dat te komen melden?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.