15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Haperend draadloos toetsenbord

Heb een hardnekkig probleem!
    Mijn toetsenbord van de iMac 27inch 5K (eind 2015) met Sierra hapert zeer frequent.
    Geeft dan een snel repeterende opstart-boing en elke letter die ik tik komt pas na 10…15 sec. in beeld.
    Lijkt iets met bluetooth te maken te hebben want als ik het toetsenbord verbreek en weer verbind is het (tijdelijk) opgelost.
    Overigens met de draadloze muis en trackpad heb ik nergens last van.
    Apple geniusbar kon het probleem ook niet oplossen en gaf me gewoon een nieuw bord.
    Echter….. na 2.3 dagen treedt het probleem weer op.

Nou gebruik ik ook Windows 10 via Parallels 11.2.3 en vroeg me af of het iets met Windows te maken kan hebben. Maar ja, ook als Windows uit is komt het probleem voor.
    Ik word een beetje moedeloos omdat ik het heel lastig vind en tot nu toe niemand een oplossing weet.

Bijdrager
    IGBA

Dit al eens bekeken? (Zoek naar het woordje ‘storing’.)
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204621

Bijdrager
    iMac Lover

Vervang eens de batterijen van je toetsenbord. Of kun je deze opladen via een USB aansluiting?

Bijdrager
    OMT-fan

Heeft USB aansluiting.
    Apple support heeft me doorgestuurd naar de geniusbar met het bovenstaande resultaat.

Bijdrager
    koen

De d/t toets hapert zo te zien ook wat :wink:

Bijdrager
    OMT-fan

d/t toets??

Moderator
    Pete.Z

T even veranderd in een d, voordat iedereen daar opduikt.
    *zucht*

Moderator
    Night

[offtopic]
    Echt, Pete…… draatloos toetsenbort????
    :-P:-P:evil::evil:
    [/offtopic]

[ontopic]

Heb je bluetooth zèlf ook al eens gereset?

Bijdrager
    OMT-fan

Heb Sierra maar opnieuw geïnstalleerd (met een D!!) misschien helpt het.

Bijdrager
    OMT-fan

Zelfs na een nieuwe installatie van Sierra blijft het probleem aanwezig!….. zucht..

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je de mogelijkheid het toetsenbord bij iemand anders uit te proberen?

Stel dat hij het daar wel probleemloos doet, dan ligt het niet aan je toetsenbord, maar aan je iMac (hoe raar dat ook lijkt, omdat muis e.d. het wel gewoon doet).

Ik lees ook niet in dit verhaal terug, of het toetsenbord bij de Genius Bar problemen gaf.

Bijdrager
    OMT-fan

Bij de Genius Bar hebben ze, na overleg met Apple-support, gelijk een nieuw keyboard gegeven.
    Ben nu weer terug bij de Genius Bar, ga op hun aanwijzing nog éen laatste actie doen voordat ze gaan uitzoeken of het een (onwaarschijnlijk) hardware probleem in de Mac is.
    Ik moet de fusiondrive helemaal wissen en Sierra via recovery installeren. Dan kijken of het probleem weg is voordat ik alle data weer via TM terugzet. Als het weg is ligt het niet aan de hardware en kan alle data weer teruggezet worden (TM). Mocht het dan weer optreden moet het een softwarematig probleem zijn.
    Maar ja, dat is dan wel een hele uitzoekerij om het dan te lokaliseren.

Bijdrager
    Shmoo

Even inhaken..

Ik heb zo’n draadloos alu. toetsenbordje waar bepaalde toetsen het niet meer van doen, ze drukken nog wel fatsoenlijk maar op het beeldscherm kom dan niet de letter te staan.. Geen reactie zeg maar. Kun je daar nog iets iets aan doen door de knopjes los te halen of iets ? …. of is dit gewoon een kwestie van wegkieperen en een nieuwe kopen?

Bijdrager
    koen

Effe een keer in de vaatwas doen.

Bijdrager
    Shmoo

De vaatwasser ook nog? Zo’n klein draadloos ding?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.