6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Douwie

haperende telefoonverbinding iPhone 4 (2,5 jaar oud)

Sinds enige dagen hapert de verbinding van mijn iPhone 4 (iOS 6.0.1)
    Na ongeveer 10 seconden valt de verbinding weg, of hoort de gebelde persoon alleen nog maar gekraak.
    (mijn provider is KPN en ik heb altijd voldoende dekking)
    Ik heb al het volgende geprobeerd:
    – netwerkinstellingen hersteld
    – microfoon gecontroleerd met dictafoon
    – volledige iOS opnieuw geinstalleerd

Ook heb ik al op andere fora gezocht, maar de meeste topics waren al uit 2011 en hebben niet echt voor een oplossing gezorgd.

Ervaart iemand anders ook dit probleem of weet iemand een goede oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    valentijn12

Voldoende dekking… Maar ook voldoende ontvangst?
    Zelfde probleem hier ook met iphone 4. Probleem treedt niet op bij gebruik bumper van apple zelf (alle andere covers maken niks uit).

Bijdrager
    Douwie

Ja, ik heb altijd wel 4/5 van de 5 streepjes maar ik denk dat het daar niet aan zal liggen aangezien het probleem zich niet alleen thuis voordoet maar op elke plek.
    Ik had voorheen ook de iPhone bumper van Apple zelf, maar die was een beetje versleten dus heb ik een nieuwe gekocht van een ander merk, maar zou dit echt het probleem kunnen zijn? Ik heb namelijk wel meer verschillende hoesjes gebruikt en ook een tijdje zonder, maar toen had ik dit probleem nooit..

Bijdrager
    valentijn12

Tja bij mij maakte het echt een verschil van dag en nacht. Heb ook een tijdje een andere case gehad, ging lang goed totdat hij begon te verslijten en het onderliggende metaal (?) zichtbaar werd, plots geen ontvangst meer.
    Ook een keer een goedkoop plak frontje gekocht, meteen geen gesprek meer mee te voeren.

Bijdrager
    Douwie

Hm.. Het is wel dat ik sinds 2 weken een nieuwe bumper heb, en sinds dien zijn de problemen steeds erger geworden..
    Dus net even geprobeerd te bellen met iemand anders, maar met bumper, zonder bumper, metalen rand wel aangeraakt, metalen rand niet aangeraakt en op de tafel gelegd, metalen rand schoon gemaakt, het maakt niets uit, de andere kant kan mij alleen af en toe horen of hoort alleen gekraak, of zelfs niks..
    Misschien een bezoekje aan de Apple store wagen?

Bijdrager
    valentijn12

Dan lijkt het idd niet aan de bumper te liggen. Zou inderdaad maar even naar de apple store gaan (wel eerst even een afspraak maken via de site, soms is het zo druk dat je niet geholpen kan worden)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.