6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lotje

‘hangende’ muis ten gevolg van falend stuurvlak

Hoi allemaal,

ik heb gezocht via de zoekfunctie maar kon óf door de bomen het bos niet zien óf vond geen oplossing voor mijn probleem, vandaar dit nieuwe topic.
    Momenteel zit ik regelmatig (en steeds vaker) me groen en geel te ergeren wanneer ik achter mijn 1,5 jaar oude ibookje zit. Mijn muis blijft namelijk tegenwoordig ‘hangen’. Ik werk nooit met een echte muis, slechts met mijn stuurvlak. Met twee vingers kan ik met mijn stuurvlak scrollen en met één vinger zou de muis moeten bewegen. Steeds vaker gebeurt het dat mijn muis, wanneer ik met twee vingers over mijn stuurvlak beweeg, niet beweegt en wanneer ik met één vinger beweeg, de muis begint te scrollen. Ook gebeurt het steeds vaker dat de muis überhaupt niet beweegt, of ik nu met één vinger of twee vingers scroll over mijn stuurvlak. Het schoonmaken van het stuurvlak of van mijn vingers maakt dat het af en toe even beter gaat maar dit plezier is vaak maar van korte duur. Nog vaker maakt het niks uit en blijft de muis gewoon stilstaan. Echt zo ontzettend irritant! Een paar keer heb ik al gedacht dat de muis überhaupt nooit meer iets zou doen maar dan kreeg ik er toch weer (hoewel niet de gewenste) beweging in. Het aller vreemdst is nog wel dat er ook dagen voorbij gaan dat ik nergens last van heb.

Vandaag echter, doet het stuurvlak van mijn ibook het de hele dag al kl*te en wil het maar niet over gaan. Zo erg had ik het nog niet gehad dus vandaar dat ik nu toch maar even ben gaan zoeken op het forum. Het zoeken leverde niks op, dus ik hoop dat ik op deze manier een antwoord kan vinden. Iemand hier ervaring mee of dit probleem ook gehad? En bovenal: iemand die een oplossing weet?

Alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    Oppie

Heb je ooit een haxie als iScroll geïnstalleerd?
    Hoe doet ie het in een andere gebruiker?

Bijdrager
    petermac

Ben je er zeker van dat je niet met je pols of een andere vinger je stuurvlak aanraakt terwijl je eigenlook maar met 1 vinger wilt muizen?

Let daar eens op, ik betrap er mezelf vaak op dat ik denk dat er iets mis is met het stuurvlak, terwijl ik eigenlijk gewoon zelf de onhandige schuldige ben.

Bijdrager
    lotje

Bedankt voor de reacties tot zover!

@Petermac: Nee, dat weet ik heel zeker. Aangezien dit het geval is wanneer ik aan het scrollen ben (en niet wanneer ik aan het typen ben bijvoorbeeld), is het onmogelijk om ook mijn pols nog eens ongemerkt op het stuurvlak te hebben liggen. Daarnaast is het op het moment een zo groot probleem dat ik er heel bewust mee bezig ben. Ik moet, wanneer mijn muis blijft hangen, onwijs veel moeite doen om überhaupt beweging in de muis te krijgen en ben dan dus heel geconcentreerd (hoewel steeds vaker geïrriteerd) aan het scrollen met één vinger. Ik raak dan de computer dus alleen met één vinger aan, heel bewust, tot ik zie dat het de muis weer beweegt en reageert. Ik weet dus voor de volle 100% dat het daar niet aan kan liggen.

@Oppie: Wat is dat, haxie? Ik heb het in ieder geval niet op mijn laptop staan. Ook is er geen andere gebruikersaccount, dus dat zou ik niet kunnen uitproberen.

Bijdrager
    Oppie

Dat kun je wel; dan maak je gewoon een andere gebruikers account!

Makkelijk in Systeemvoorkeuren>Accounts; en noem die account bv ‘Test’. Erg handig om in geval van problemen eens te kijken hoe dingen onder een andere account werken; brengt je vaak snel dichter bij een oplossing…

Bijdrager
    Bouma

Mogelijk is de oplossing om het scrollen uit te zetten in de muis opties. Zo forceer je dat die alleen nog kijkt naar muisbewegingen met 1 vinger.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.