3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Delta_T

Hangen in netwerk na sluimer

Het volgende:

Ik gebruik mijn Macbook Pro afwisselend op twee plaatsen. Op het werk hebben we een netwerk (via Airport). We maken gebruik van netwerkschijven op een server. De MB logt automatisch in en alles werkt OK, behalve als ik mijn MB laat sluimeren (dichtklappen) en vervolgens thuis weer laat ontwaken. De MB denkt dan dat hij nog steeds verbinding heeft met de netwerkschijven die ik op het werk gebruikt heb. Thuis heb ik ook Airport, maar geen server en geen netwerkschijven.

Als ik probeer te ontkoppelen, blijft de finder hangen (strandbal). Soms duurt dat zo lang dat ik de boel maar geforceerd afsluit an opnieuw opstart. Er zijn echter andere momenten dat hij gewoon probleemloos functioneert, om na een tijdje aan te geven dat de verbinding met de netwerkschijven verbroken zijn.

Is er niet een instelling waarbij de Macbook de verbinding verbreekt met het netwerk als ik hem laat sluimeren?

Bijdrager
    Mateusz

Ik heb een soortgelijke situatie, ook een airport op het werk en thuis.. De enige oplossing die ik ken is voordat je naar huis gaat alle netwerk locaties loskoppelen…

Dus als iemand een betere oplossing heeft?!

Bijdrager
    madcat

bij mij zegt hij na een tijdje dat hij de netwerk drives niet meer kan vinden en of ik wil disconnecten?

Wat ik heb gedaan is een symlink gemaakt naar bepaalde netwerk drives als de drives gemount zijn dan zijn die links wel geldig en anders heb ik pech:P

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.