4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris De Munck

Handycam-advies

Hallo,
    Heeft iemand van jullie recent een kleine videocamera gekocht? Ik wil er eentje kopen om op reis mee te nemen. Foto’s hoeft het niet te kunnen maken want ik heb een reflex-camera (en neen daar wil ik niet met filmen, het is namelijk de bedoeling dat mijn vriendin ook iets vast heeft).
    Ik wil wel een beetje kwaliteit in de beelden maar het is zeker niet de bedoeling een documentaire voor National Geographics te maken.

Ik ben nu de markt aan het onderzoeken en twijfel nog tussen een 2 modellen.
    Sony: DCR-SX34E (ca. €240) en HDR-CX115 (ca. €350) is de HDR die 40% extra echt waard?
    Panasonic: Lijkt mij minder te geven voor hetzelfde geld maar zijn deze camera’s misschien echt beter?
    JVC, Hitachi en Samsung: Vind ik er weinig betrouwbaar uitzien.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Bijdrager
    Chorro

Ik ben heel erg te spreken over de Panasonic SD60, heb hem zelf niet maar wel regelmatig wat mee gefilmt. Beeldkwaliteit is erg goed en in het donker is hij redelijk (zeker niet slecht, maar het kan wel beter).

Over JVC e.d.: Inderdaad niet doen, de kwaliteit is vrij laag (maar daar is de prijs ook naar) en service kennen ze ook niet.

Bijdrager
    NLspy

Hoi,

Ik heb net de HDC SD60, en ze geven echt wel waar voor je geld.
    spec:
    1920x1080i50
    25x optische zoom
    35x i.zoom
    1600x digitale zoom
    iA
    O.I.S. optical image stabilisator
    lichtintensiteit vanaf 1lux.

En de optische beeldstabilizator is top.
    Het manual instellen van witbalans, iris, focus, shutter gaat ook makkelijk,
    maar als dit niet nodig is werkt het met de automatische functie ook erg geweldig.
    Ik zag dat de sd kaart via onder moest bij de sony, dit is niet praktisch. Als je via een statief filmt moet je de camcorder dus eerst helemaal los maken om een nieuw kaartje erin te stoppen.

De groothoeklens is veel groter, dus je hebt ook meer lichtinval. Het heeft ook een videolamp.

dus ik zou zeggen, koop de hdc sd60.

Bijdrager
    Floris De Munck

Vraagje aan de medebelgen.
    Weet er iemand een goeie winkel voor het kopen van een videocamera?
    Liefst in de regio Antwerpen-Brussel.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.