10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    57HenkB

Handtekeningen Mail

Mijn oude MacBook – met SnowLeopard – is gecrasht, maar gelukkig doet de HD het vanuit een case nog wel. (Heb ook nog een TM, trouwens).
    Afgelopen week een nieuwe MacBook Air aangeschaft.
    Nu wil ik de Mail-handtekeningen overzetten naar mijn nieuwe MBA. Daarvoor heb ik de handtekeningen uit de map “Signatures” gekopieerd en geplakt in die van de MBA. Helaas zie ik bij het openen van de mail – in het voorkeurscherm onder handtekeningen – deze handtekeningen niet. Mogelijk heb ik iets niet goed of volledig gedaan.
    Wie kan mij helpen deze toch zichtbaar te maken?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je alléén de handtekeningen gekopieerd, of de hele inhoud van de map Signatures?

Bijdrager
    57HenkB

Alleen de handtekeningen zelf. Vanavond zal ik het met de gehele map proberen.

Bijdrager
    57HenkB

Helaas, nog steeds zie ik mijn handtekeningen niet. Is er een andere mogelijkheid?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb geen idee — voor m’n vorige antwoord keek ik even in de genoemde map en zag daar verschillende bestanden naast die met de eigenlijke handtekeningen, dus m’n gedachte was dat het waarschijnlijk zou werken als je álles overzet.

Maar: heb je de map vervangen terwijl Mail aanstond, of had je dat eerst gestopt (via het menu Mail → Stop Mail of door een druk op ⌘Q)? Vervang je namelijk de handtekeningen terwijl Mail aanstaat, dan denk ik dat er grote kans is dat het niet werkt.

Bijdrager
    raymin

Ha 57henkB,

Staan de handtekeningen toevallig alleen nog in “alle handtekeningen” ?

Je moet de handtekeningen denk ik nog even slepen naar het account waar je ze nodig hebt.

Bijdrager
    raymin

Bijdrager
    57HenkB

Dank voor je respons!

Nee, ik zie geen enkele handtekening.
    Heb zojuist een handtekening handmatig aangemaakt, maar kan deze in de bibliotheek dan weer niet terugvinden.

In Yosemite volg ik het pad: Bibliotheek (was al moeilijk te vinden…) => Mail => V2 => MailData => Signatures. Mijn gekopieeerde handtekeningen staan daar, maar in Mail onzichtbaar.
    Mogelijk zit ik op de verkeerde locatie?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk het, maar dat is ook waar in mijn geval m’n handtekeningen staan. Het zou kunnen dat het een overblijfsel is van een vorige versie en dat Mail ze nu ergens anders bewaart.

Je hebt toch geen honderden handtekeningen, mag ik hopen? Want dan kun je ze met de hand toevoegen: open de bestanden met extensie .webarchive (dit gaat eenvoudig door ze op het icoon van Teksteditor te slepen) in de map Signatures en kopieer de inhoud naar een nieuwe handtekening in Mail.

Bijdrager
    57HenkB

Het zijn er inderdaad geen honderden, maar bevatten redelijk wat tekst specifiek voor een bepaald antwoord of reactie. Deze teksten heb ik ooit verzuimd in een tekstdocument op te slaan.
    Inmiddels heb ik Jakko’s tip uitgevoerd. Ging prima en heb de boel weer op de rit.
    Dank voor de hulp!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.