17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    JD91

[opgelost] Handtekening van de payload [osx sierra installatie]

Beste onemorething communie;

Specs: Macbook Pro (mid 2012)

Ik heb een SSD (Samsung Evo 1tb) geplaatst,
    en gereboot met een usb (osx sierra).

het installeren loopt perfect tot aan de laatste minuut,

Dan krijg ik de melding;
    Het is niet gelukt om de payload van het installatieprogramma te controleren.

Een oplossing zou kunnen zijn om de datum te corrigeren, maar ook met de correcte datum heeft dit niet tot succes geleid.

Mocht iemand mij hier raad mee weten, hoor ik graag !

Alvast bedankt.

Bijdrager
    JD91

Hier een foto van de melding;

Bijdrager
    sjonnie

Ik heb dit zelfde probleem met de macbook air van mijn zwager gehad. Oplossing was idd de datum en tijd. Wel aanpassen na opstarten van USB stick, anders verliest hij die instelling weer. Ik heb dat gedaan via de terminal.
    Zie deze uitleg: http://techaeris.com/2016/07/11/change-system-date-os-x-terminal/

Betekent wel dat je accu stuk is.

Bijdrager
    sjonnie

Althans de accu in de MacBook air was stuk vandaar dat hij de datum niet onthield.

Bijdrager
    JD91
    sjonnie op 12 mei 2017

Oplossing was idd de datum en tijd

Deze *oplossing* al toegepast. helaas zonder succes. (zie info post)

Bijdrager
    JD91

Zelfs met internet recovery geen succes (zie melding) .

Zou het kunnen dat deze splinternieuwe ssd (die mac osx journaled is geformatteerd) niet ok is?

Moderator
    Night

1) Van waaruit installer je OS X? vanaf een USB stick, Recovery Mode of Recovery Mode via Internet?
    2) Is de SSD ook in GUID indeling ingesteld? (kijk in Apple menu > Over deze Mac > Systeemrapport)

Zo nee; dan de schijf opnieuw formatteren en dat bij de onderste optie instellen:

Als alles “klopt”, doorloop dan het volgende stappenplan:

Can’t download the additional components needed to install Mac OS X

Bijdrager
    Gilbert

Mogelijk is je HD sata kabel hier de boosdoener, heb je een mogelijkheid de SSD via USB aan te sluiten?

Bijdrager
    JD91
    Night op 12 mei 2017

1) Van waaruit installer je OS X? vanaf een USB stick, Recovery Mode of Recovery Mode via Internet?

-Alle 3 de optie geprobeerd, nog geen succes.
    2) Is de SSD ook in GUID indeling ingesteld? (kijk in Apple menu > Over deze Mac > Systeemrapport)

yes.

Als alles “klopt”, doorloop dan het volgende stappenplan:
    https://coolestguidesontheplanet.com/cant-download-the-additional-components-needed-to-install-mac-os-x/%5B/quote%5D

Dit ga ik zeker checken, ik kom hier op terug. (betreft optie 2, is het beter om de bovenste of onderste RAM slot hiervoor te gebruiken?)

UPDATE;

Met een apple genius aan de lijn gehangen over deze zaak, volgens hem zou het liggen aan de SSD.
    -om dit toch te tackelen, heb ik deze ssd in m’n current macbook pro (2009) geplaatst, en een clean install uitgevoerd. werkt als een tiet. dus aan de ssd ligt het iig niet.

Bijdrager
    JD91
    Gilbert op 12 mei 2017

Mogelijk is je HD sata kabel hier de boosdoener, heb je een mogelijkheid de SSD via USB aan te sluiten?

Dit klinkt als een mogelijke oorzaak; klopt het dat deze SSD alsnog via schijfhulpprogramma wordt herkend als zijnde werkbare schijf?

(Ssd aansluiten via ssb mogelijkheid is er op het moment niet, wat zou ik hiermee kunnen checken?)

Bijdrager
    Gilbert

Met een externe 2,5″ behuizing kun je de schijf extern gebruiken, voorzien van installatie en testen of hij werkt. Zo ja, dan is je hardeschijfkabel vrij zeker defect.

Bijdrager
    JD91
    Gilbert op 13 mei 2017

Met een externe 2,5″ behuizing kun je de schijf extern gebruiken, voorzien van installatie en testen of hij werkt. Zo ja, dan is je hardeschijfkabel vrij zeker defect.

ik heb ssd geïnstalleerd op m’n huidige macbook, dus de ssd werkt sowieso!

Gisteren langs de apple store geweest, sata kabel zou niet meer correct werken (want de hd herkend die wel.)

Anyhow, hij wordt nu kosteloos gerepareerd! thnx voor alle hulp

Moderator
    Night

Fijn voor je dat het is opgelost uiteindelijk(y)

Bijdrager
    Sylvester

Mag ik dit topic even ‘oppikken’?
    Zelfde probleem. Ik probeer een Macbook Pro van 3 jaar oud opnieuw te installeren. Dus ik formatteer de MBP, en installeer standaard Mavericks via internet. Dat lukt, en alles werkt.
    Daarna wil ik updaten naar Sierra maar dat lukt niet.
    Als ik de installer opstart (vanuit programma’s), meldt hij eerst dat InstallAssistant_plain een hulpprogramma probeert toe te voegen. Ik moet daarvoor het wachtwoord ingeven. Hij begint te installeren … en valt na X aantal minuten telkens op hetzelfde moment stil met de melding : ‘Het is niet gelukt om de handtekening van de payload van het installatieprogramma te controleren’.
    Ondertussen al X aantal keren herstart. Installer verwijderd uit programma’s , opnieuw gedownload, maar nog steeds hetzelfde.
    Ik weet het niet meer….
    Ter info : de laatste versie van Sierra stond er op vooraleer ik hem heb gewist.

Dit gevonden :
    http://www.macworld.com/article/3097533/macs/installing-os-x-what-to-do-when-this-copy-of-the-install-os-x-application-cannot-be-verified.html
    Ik heb al diverse datums geprobeerd, maar hij doet nog steeds hetzelfde.

Ook dit gevonden :
    https://discussions.apple.com/thread/7676919?start=0&tstart=0

Hier wordt een soort van checksum uitgelegd.
    Men meldt : ‘if those strings don’t match EXACTLY, you have a bad download.
    Ik weet niet wat moet ‘matchen’, maar bij mij kloppen die twee strings niet met zijn twee strings.
    Of bedoelt hij dat mijn twee strings exact gelijk moeten zijn?

Bijdrager
    Esselte70

Probleem zit hem in de locatievoorziening, ga naar systeemvoorkeuren en privacy. Daar locatie aanzetten voor systeem. En tijd en datum op europa zetten. Dit was de oplossing bij mij.

Dennis

Bijdrager
    jochems

Ik loop ook tegen dit probleem aan. Tijd/datum/locatie staat allemaal netjes ingesteld.

Ik heb een Macbook Air 11″ 2012 waarvan ik de SSD heb vervangen.

Iemand dit probleem al weten op te lossen?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.