8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    GRIP

Handtekening mail afbeeldingslink (HTML) laat verkeerde zien

Hi!

Ik gebruik in mijn mailhandtekening een afbeelding die via een website gehost word, deze afbeelding verander ik eens in de zoveel tijd met dezelfde link (dus geen wijziging aan de HTML code).

Bij het typen van de mail zie ik vaak nog 3 versies terug de afbeelding, bij de ontvanger is het wel de goede afbeelding.

Zit dit het in een cache geheugen ergens dat de oude nog zichtbaar is?

Alvast dankjewel!

Bijdrager
    Matador

Dat zou kunnen. Er wordt op de harde schijf een cache bijgehouden van Apple Mail (ik neem aan dat je dat gebruikt). Je vindt die onder ~/Library/Mail/V8

Alles wat je daar ziet is cache, behalve MailData (daar moet je met je tengels afblijven:-) )

Bijdrager
    GRIP

Bedankt voor je reactie!

Inderdaad via Apple mail, ik heb gevolgd wat je zei en heb de cache verwijderd.

Vervolgens de mail weer geopend maar zie nog steeds de oude afbeelding.

Bijdrager
    Matador

Dan werkt het op een andere manier. Ff nadenken…

Bijdrager
    Matador

Het is misschien een long-shot, maar sluit Apple Mail af. Kies dan in Safari voorkeuren bij Geavanceerd de optie Toon ontwikkel-menu in menubalk. Daarna kies je in dat ontwikkel menu de optie Leeg caches.

Bijdrager
    GRIP

Helaas..

Ook erbij de cache van de mail weer geleegd maar deed ook niet het gewenste!

– De afbeeldingen hebben de zelfde link, als je deze link volgt kom je ook bij de juiste afbeelding uit.
    – Deze word regelmatig gewijzigd onder de zelfde link, hierbij hoef ik dus niet in de HTML code te zijn alleen op de website om de afbeelding te wijzigen.
    – De ontvanger ziet dus wel de goede afbeelding en degene die de mail opstelt dus niet.
    – Op de website waar de afbeeldingslink vanaf komt is de oude ook niet terug te halen, ik gok dat het ergens in apple of mail zit.

Afbeelding met het drankje is de oude versie, afbeelding met het clipboard de goede versie.

Oude versiegoede versie

Bijdrager
    Tjaja

ik zou in de html de naam van de afbeelding wijzigen (uiteraard ook de afbeelding zelf) en dan kijken. Dit omzeilt denk ik wel het cache probleem

Bijdrager
    GRIP

Dat is een goede oplossing en denk dat het dan ook verholpen is.

Alleen zo heb ik het niet bedoeld met de code, nu hoef ik namelijk niet steeds de HTML code aan te passen voor meerdere handtekeningen. Alleen de link.

Mocht hier geen oplossing voor zijn dan is dat maar zo, want gelukkig is de afbeelding bij de ontvanger wel goed!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.