5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucf

Handtekening in mail

Mijn vrouw heeft een zakelijke macbook pro en gebruikt het standaard meegeleverde mail programma. Kan zij de mails in dit programma voorzien van een standaard handtekening met bijvoorbeeld een logo?

Groet
    Luc

Bijdrager
    Ir.Bob

Ja, Mail->Voorkeuren->handtekening.

Bijdrager
    Lucf

Met tekst werkt dat, dank.

Helaas niet met het toevoegen van logo’s/afbeeldingen en tekstopmaak (ingevoerde tekstopmaak komt bij ontvangers niet goed aan).. Ik heb wat zitten googelen, en kom voor het invoegen van afbeeldingen uit op html programmering, maar dat is voor mij echt abracadabra. Kan het niet simpeler of zijn er organisaties/personen die het voor een kleine vergoeding voor ons kunnen regelen?

Bijdrager
    iep

Nee, het kan niet simpeler. Handtekeningen met plaatjes kunnen veel problemen opleveren. Ontvangende partij kan het plaatje (of de plaatjes niet zien) en vaak is de opmaak (uitlijning e.d.) niet helemaal correct. Met css kom je een heel eind en heb je de grootste kans van slagen maar dat is ook meteen wel een lastige manier. Voor Mail is er wel een klein programmaatje die het maken van een handtekening in Mail wat eenvoudiger maakt: Signature Profiler. Probeer die eerst eens.

Bijdrager
    mfduffel

Het kan heel eenvoudig: maak een handtekening in een tekstverwerker (bij mij was dat word), inclusief logo, tekstopmaak, tekstkleur.
    Kopieer dit dan naar de handtekening van het mailprogramma…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.