4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    janau

Handoff en Continuïteit

Ik was altijd van mening dat voor Handoff en Continuïteit zowel WiFi als Bluetooth beide tegelijkertijd noodzakelijk zijn. Maar dat lijkt mee te vallen. Ik ben in een bibliotheek, de iPhone heeft een 4G-verbinding en de iPad nog geen enkele verbinding. Toch werkt Handoff gewoon en kon ik van de iPhone naar de iPad tekst kopiëren.
    Misschien was dit allang bekend, maar voor mij is dit mooi nieuws!

Bijdrager
    GoeieDag

Voor Handoff en Continuïteit zijn zowel WiFi als Bluetooth beide tegelijkertijd noodzakelijk; alleen hoeft dat niet binnen een netwerk. Ze leggen een ad-hoc verbinding aan met elkaar.

Bijdrager
    janau

<p class=”cite”>GoeieDag op 12 februari 2018 om 17:18</p>
    Voor Handoff en Continuïteit zijn zowel WiFi als Bluetooth beide tegelijkertijd noodzakelijk; alleen hoeft dat niet binnen een netwerk. Ze leggen een ad-hoc verbinding aan met elkaar.

Maar het blijkt nu juist dat WiFi niet aan hoeft te staan bij bijvoorbeeld kopiëren. Op mijn iPad zonder WiFi connectie en geen 4G kan ik gegevens plakken vanuit mijn iPhone met 4G en andersom. Bluetooth lijkt dus voldoende. Ik zou zeggen: probeer het maar eens.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door  janau.

Bijdrager
    GoeieDag

Je ziet niet dat ie Wifi gebruikt (‘aan staat’), maar dat doet ie wel degelijk.

Je denkt toch niet dat die bestanden door een soort van luchtledige vliegen?

BT is nodig voor de handshake, WiFi voor de daadwerkelijke (snelle) overdracht.

Maar wat maakt het allemaal uit; waarom vind jij dat “mooi nieuws”?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.