4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

Handmatig mail overzetten uit TimeMachine backup bij MBP met kuren

Omdat mijn MBP early 2011 al een paar maanden kuren heeft en traag was heb ik enige tijd geleden besloten om hem een beetje te verjongen. Het geheugen was al maximaal uitgebreid, maar de schijfruimte was erg krap. Ik heb, ook omdat het optische gedeelte kaduuk was gekozen voor een nieuwe harde schijf en een SSD schijf om een fusion-drive te maken. Alles zorgvuldig uitgekozen zodat het zou werken met mijn MBP. Helaas sloopte ik bij de installatie een kabeltje en moest ik dit voor een paar honderd Euro laten repareren. Na de reparatie slaagde poging twee, zo leek het. De boel bleef echter crashen, ook bij een volkomen schone installatie. Nu bleek de nieuwe harde schijf een hele reeks bad sectors te hebben. De schijf is omgeruild, fusion drive gecreëerd en El Capitan geïnstalleerd. Dit werkt en is stabiel.
    Als ik echter m’n TimeMachine backup importeer krijg ik dezelfde problemen als voor de Grote Verbouwing; voortdurende kernel panics. Aangezien ik al jaren van mac naar mac migreer zou het goed kunnen zijn dat ik een heleboel rommel in mn systeem heb. Ik klooi nogal graag met utilities … Migratie Assistent laat me niet specifiek overzetten wat ik wil, dus ik denk dat handmatig de enige manier is. Het lukt me prima om mn documenten uit de backup te halen. Foto’s etc staan in de cloud en zijn ook geen probleem. Programma installeer ik gewoon opnieuw. Het enige waarvan ik niet weet hoe ik het aan moet pakken is mijn grote hoeveelheid mails overzetten vanuit de Time Machine sparsebundle. Weet iemand raad?

Dank en groet…

Bijdrager
    SunKeeper

Als het IMAP betreft hoef je feitelijk niets uit de backup te halen, dan is het inloggen en alles wordt gesynchroniseerd*.

*Behalve als je zaken van server hebt verwijderd die alleen nog op je Mac in archief staan.

Als het een 15″ of 17″ betreft waar verder nog nooit iets aan is vervangen, hoop ik dat je videokaart het nog blijft doen..

Bijdrager
    Sarcas

@TheBigZ : Dank! Ga ik proberen!

@SunKeeper
    : Is meer dan 15 jaar aan e-mail, het meeste is gearchiveerd inderdaad. En ja, m’n videokaart heeft al twee keer het loodje gelegd :/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.