7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    meneer de koekepeer

Handleiding schrijven

Hi,

Ik moet een handleiding voor een stukje software schrijven.
    Weet iemand een goed PHP progje wat er voor kan zorgen dat dit er allemaal netjes uit ziet en dat ik een mooie pagina navigatie etc krijg?

Bijdrager
    freshface

Ik zou zoiets toch in pdf maken.
    Het is altijd leuk om zoiets ook op je mac hebben te staan.

Bijdrager
    salvatore

Het op meerdere manieren publiceren (HTML, PDF) van je document, en dat vanuit 1 bron:
    http://www.tangelo.nl/xml_documents.html

Geen tekstverwerker nodig, alleen een browser.
    Is een geweldige oplossing voor veel bedrijven, instellingen en scholen.
    Wellicht niet voor jou, wel voor het bedrijf waarvoor je werkt?

Bijdrager
    Chasnam

LaTex.

Als je proper een project , verslag , paper etc etc wil indienen, schrijf je hem zelf in LaTeX en maak je daar dan een .dvi afbeelding van waarvan je dan een pdf maakt, of rechtstreeks pdf , afhankelijk wat je gebruikt. Mictex was goed gecombineerd met emacs bijvoorbeeld. Maar het kan eenvoudiger tegenwoordig, tex-studio’s met hopen. Alle cursussen van de vakgroepen wiskunde, toegepaste wiskunde, informatica etc etc aan onze faculteit hier aan de unief in gent worden in latex gemaakt.

Bijdrager
    salvatore

Als je overigens naar de mogelijkheid van Pages kijkt, onderdeel van iWorks, zul je je verbazen. Wat een ongelooflijk krachtige tekstverwerker. Helemaal met de koppeling naar iPhoto.

Pages zorgt voor een zeer fraaie consistente layout (en typografie) waarvanuit je altijd nog naar PDF, HTML en zelfs naar Word (vraag me niet waarom) kunt.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Bedankt voor de reacties allemaal.
    In eerste instantie is het toch echt het belangrijkst dat de manual online komt te staan.
    De oplossing die salvatore aandroeg ziet er interessant uit, maar ik ben op zoek naar een gratis oplossing. Gewoon een stukje PHP freeware waarmee ik dit kan doen. Op hotscripts etc kon ik zelf niet echt iets passends vinden, dus ik vroeg me gewoon af of iemand hier ervaring heeft met soortgelijke software…

Bijdrager
    defender90

Wat dacht je van Wiki? http://phpwiki.sourceforge.net/

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.