10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Imade

Handiger: externe HDD of Time Capsule?

Ik wil beginnen verstandiger aan te gaan doen en back-ups te gaan draaien maar dan zit ik met een vraagje;
    Wat is handiger om te gebruiken een Time Capsule of een losse externe HDD?
    Ik wil namelijks dagelijks een back-up gaan draaien namelijk voor het geval er iets misgaat of ik toch perongeluk iets verwijder namelijk.

Bijdrager
    fred44nl

heb je een MacBook Air/Pro of een iMac ??

Bijdrager
    Imade

Ik heb een Macbook Pro late 2013 13 inch (Retina).

Bijdrager
    macpro

Als je een laptop hebt en voornamelijk draadloos werkt, dan is een TimeCapsule een betere keus.
    De backups worden dan draadloos gemaakt en je hoeft er zelf niets voor te doen.
    Eén keer instellen en klaar.

Gebruik je een externe schijf, dan moet je die regelmatig aan de Mac koppelen.
    In het begin doe je dat netjes, maar na een tijdje vergeet je het steeds vaker.

Bijdrager
    fred44nl

in geval van een MacBook Pro zou ik ook kiezen voor een TimeCapsule.
    standaard maakt die elk uur een backup.
    voor mezelf vind ik dat te veel, dus doe ik dat 1x per dag.
    dat kun je instellen met het programma TimeMachineEditor.

Bijdrager
    Imade

Mocht je in het ergste geval OS X opnieuw moeten installeren, pakt hij deze backup dan direct nadat je verbonden bent met wifi?

Bijdrager
    fred44nl

OS X hoef je zelden of nooit opnieuw te installeren:)
    maar mocht dat toch een keer moeten gebeuren,
    dan krijg je aan het einde van de installatie de vraag òf en zo ja, wat dan, terug gezet moet worden.
    je kunt dat ook overslaan en later de Migratieassistent gebruiken.

Bijdrager
    makasa

je kan ook denken aan een NAS. Bijvoorbeeld van Synology. Deze ondersteund ook TimeMachine. Daarnaast heeft deze veel meer functionaliteit dan TimeCapsule.

Bijdrager
    spelbook

Je kan een externe schijf naast je voeding leggen, elke keer dat je de laptop oplaadt sluit je dan meteen even de externe schijf aan.
    Als de kosten het probleem niet zijn dan zou ik voor een Time Capsule of een NAS gaan, dat werkt veel makkelijker.

Bijdrager
    Leander

Een nog niet eerder genoemd voordeel van een TC ten opzichte van een losse extere HD is dat een TC minder snel gestolen wordt tijdens een inbraak. De TC dien je natuurlijk wel uit het zicht ergens te ‘verbergen’. Wij hebben er een 4TB Harddisk aangehangen en dit systeem werkt feilloos. (Klop klop)
    Voor mij een prettig gevoel dat de data van al onze 5 macs behouden blijft na een mogelijke inbraak.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.